ابتکار در مراسم امضای سند همکاری بین ایران و ژاپن تصریح کرد:

توجه ویژه دولت به احیای تالاب‌های مهم کشور در سال 93

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت در سال 93 توجه ویژه‌ای به احیای تالاب‌های مهم کشور داشته است که نتایج خوبی هم به دست آمده است.

توجه ویژه دولت به احیای تالاب‌های مهم کشور در سال 93به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درمراسم امضای سند همکاری بین ایران و ژاپن که امروز چهارشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح با کارنامه قابل قبولی پیش رفت اظهار کرد: دومین مرحله همکاری با سازمان ملل و کشور ژاپن با موضوع کشاورزی پایدار و به منظور احیای دریاچه ارومیه آغاز کردیم. 

وی در ادامه گفت:دولت در سال 93 توجه ویژه‌ای به احیای تالاب‌های مهم کشور داشته که نتایج خوبی هم به دست آمده است. 

ابتکار با اشاره به اینکه همکاری ایران و ژاپن در زمینه احیای تالاب انزلی همچنان ادامه دارد افزود:مراحل عملیاتی این پروژه آغاز و برخی اقدامات اجرایی در دستورکار قرار گرفته است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت تالاب‌های کشور گفت: با حذف موانع در راستای آبرسانی به تالاب هامون از ابتدای سال 93 تاکنون این تالاب هشت ماه آب داشته است همچنین در راستای احیای تالاب پریشان در استان فارس با همکاری مردم اقدامات سازنده‌ای از جمله متوقف کردن چاه‌های غیر مجاز صورت گرفته است. 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین برای تالاب‌های بختگان،‌گاوخونی و شادگان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. 

وی در پایان گفت:در فاز اول ودوم پروژه کشاورزی پایدار 75 روستا تحت پوشش قرار می گیرند که امیدواریم با همکاری روز افزون با سازمان ملل ودولت ژاپن پوشش 10درصدی روستاها را در سال 93 به 30درصد برسانیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: ابتکار ، تالاب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار