باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

گردش کوچک و سالم در بوستان‌های منطقه 11

شهروندان و خانواده‌ها می‌توانند برای تفریح سالم در ایام نوروز به بوستان‌های سطح منطقه 11 مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محدوده منطقه 11 از آن جایی که مراکز گردشگری و تاریخی زیادی را در خود جای داده دارای بوستان‌هایی دیدنی و تفریحی نیز است که خانواده‌ها و شهروندان می‌توانند برای تفریح سالم و استفاده از طبیعت در ایام نوروزی به بوستان‌های منطقه 11 مراجعه کنند.

بوستان رازی یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های منطقه 11 است که انتهای خیابان قزوین و نرسیده به میدان رازی، در میان فروشندگان موتور سیکلت سربازانی که برای خرید پرتو و لباس سربازی به این خیابان آمده‌اند، قرار دارد.

بوستان رازی در سال 1376 با مساحت 256 هزار و 899 مترمربع احداث شده است که علاوه فضای سبز مطلوب، فرهنگسرای بزرگ به همراه پردیس سینمایی کوچکی در کنار خود جای داده است.

همچنین بوستان رازی از معدود بوستان‌های شهر تهران است دارای دریاچه مصنوعی زیبا به همراه فانوس دریایی بزرگ است. این دریاچه در میان بوستان قرار دارد و فرصت خوبی را برای علاقمندان به ماهیگیری پدید آورده است که شهروندان زیادی هر روز در اطراف دریاچه مشغول ماهی‌گیری با قلاب هستند و امکانات قایقرانی نیز در این دریاچه وجود دارد.

یکی از دیگر بوستان‌های واقع در منطقه 11 بوستان دانشجو است که در ضلع چهارراه ولیعصر قرار دارد که از بوستان‌های پرتردد تهران است که تمامی فرهنگ، هنر و دانشجویان مختلف دانشگاه تهران با آن آشنا هستیم.

این بوستان در سال 1364 در کنار تئاتر شهر تهران در زمینی به مساحت 32 هزار و 500 مترمربع احداث شده که این بوستان قبل از انقلاب اسلامی در تقاطع دو شریان اصلی شهر در آن روزگار که حیاتی بوده و هستند ساخته شده. ساخت این بوستان همزمان با شکل‌گیری ابتدایی ساختار فعلی شهر صورت گرفت.

نام ابتدایی پارک دانشجو پارک پهلوی بوده است که شامل سالن تئاتر شهر، کتابخانه دانشجو، زمین بازی کودکان، سرویس بهداشتی بوده است. شهروندان می‌توانند در ایام نوروز همراه با فرزندان خود به بوستان‌ها مراجعه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار