سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی با اجرای محورهای اقتصاد مقاومتی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش افت شدید قیمت نفت سبب شد ما توجه بیشتری به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، به طوری که امسال وابستگی بودجه کشور به درآمدهای حاصل از نفت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

علی‌پور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر خودمان برنامه‌ریزی داشته باشیم و بتوانیم اصول مقاومتی را پیاده کنیم به مرز عدم اتکا به بودجه نفت خواهیم رسید. البته برخی از نمایندگان مجلس خواستار جداسازی وابستگی بودجه از نفت بودند اما برخی دیگر از نمایندگان اینگونه پیشنهاد کردند که 20 درصد از بودجه را از نفت خارج کنیم که می‌توانیم در عرض پنج سال به عدم وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی دشت یابیم.

وی در رابطه با محورهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: خودکفایی، خودباوری، کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی در راستای موفقیت در اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد؛ دشمنان و مخالفین خارج از کشور احساس می‌کنند که ملت ایران از ناحیه اقتصادی ضربه بیشتری خواهد خورد اما آنها اشتباه فکر می‌کنند به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تأکید بر داشتن راهکارهای مقاومتی در زمینه اقتصادی و بودجه کشور هستند.

وی افزود: صرفه‌جویی، استفاده بهینه از امکانات کشور، تأمین نقاط ضعف کشور و تأمین محورهای اقتصادی و ایجاد فرهنگ‌سازی در کشور همه این عوامل در کنار یکدیگر می‌تواند وابستگی ما را نسبت به درآمدهای حاصل از نفت کاهش دهند و موفقیت‌های لازم را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

سخنگوی اقتصادی مجلس یادآور شد: اگر خام‌فروشی نکنیم و از منابع و انرژی‌های کشور به درستی استفاده کنیم، خودمان تولید کنیم و ارزش افزوده داشته باشیم، می‌توانیم آثار اقتصاد مقاومتی را ببینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار