باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

بوستان ژوراسیک شاخص ترین مکان تفریحی در منطقه 2

پارک ژوراسیک از زیباترین و بهترین نقاط دیدنی در سطح منطقه 2 شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، منطقه 2 از شمال به دامنه جنوبی ارتفاعات البرز، از غرب به بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی منطقه 5 و از جنوب به خیابان آزادی و مناطق 9 و 10 و از شرق به بزرگراه چمران و مناطق 1 و 3 و 6 مشرف است.

منطقه 2 با مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع جزو مناطق توسعه یافته در محدوده میانی و شمالی شهر تهران است و دارای 9 ناحیه شهری، 14 محله ممیزی و 31 محله شورایاری است.

این منطقه دارای 9 ناحیه و 30 محله است که ناحیه یک شهرداری منطقه 2 به خیابان‌های شهرک بوعلی، مدیریت، اسلام آباد، سعادت آباد، دریا د کوهسار، نایه 2 شهرداری به خیابان‌های شهرک هما، شهید خرم رودی، صادقیه، چوب تراش و پونک، ناحیه 3 شهرداری به خیابان‌های کوی نصر، پاتریس، ناحیه 4 شهرداری منطقه 2 به خیابان‌های پردیسان، آلستوم، شهرک‌ آزمایش، تهران ویلا ناحیه 5 شهرداری به خیابان‌های همایون شهر، تیموری، طرشت، ناحیه 6 شهرداری به خیابان‌های توحید، شادمهر، زنجان ناحیه 7 به خیابان‌های شهرک قدس، ایوانک، دریا، ناحیه 8 به خیابان‌های آسمان، درختی و ناحیه 9 به خیابان‌های پرواز، فرحزاد، شهرک مخابرات منتهی می‌شود.

سکونت 650 هزار تن در منطقه 2، تعداد جمعیت ساکن در منطقه 2، 650 هزار تن که با دارا بودن 1081 مورد خانواده شهدا 666 خانواده ایثارگر و 234 خانواده مفاخر (نویسنده و نخبگان) رتبه قابل ملاحظه‌ای در کسب ارزش‌های دینی و اجتماعی به خود اختصاص می‌دهد.

شهروندان این منطقه از نظر کیفی از سطح سواد بسیار بالایی برخوردارند تا جایی که درصد باسوادان این منطقه در حدود 92 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که از نظر جامعه شناختی بسیاری از شهروندان این منطقه جزو طبقه متوسط جامعه هستند که اقشاری همچون فرهنگیان، دانشگاهیان، مدیران، کارمندان و صنعتگران را شامل می‌شوند.

برج میلاد یکی از مکان‌های شاخص و سیاحتی در منطقه 2:

برج میلاد برج مخابراتی چند منظوره است که در شمال غرب تهران،‌ میان تپه‌ای با مساحت 14 هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد.

این برج با ارتفاع 435 متر بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی چهان و بیستمین سازه بلند جهان است.

این برج با 12 هزار متر زیر بنا از نظر وسعت کاربری سازه راس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی مقام اول را دارد.

بافت کالبدی منطقه 2:

بافت کالبدی منطقه 2 به عنوان چشم گیر ترین مشخصه در شناخت و قائل شدن تمایز میان ساختار منطقه یا شهر با سایر بخش‌ها مطرح هستند، ویژگی‌های کالبدی – فیزیکی به دو عناصر و ساختارهای طبیعی و عناصر و عوامل مصنوعی (انسان ساز) تقسیم می‌شوند.

ساختارها و عناصر طبیعی: در منطقه 2 شهرداری تهران، دامنه‌های جنوبی البرز، شامل دره‌ها و تپه‌ها، دومسیل – دره اصلی، اولین – فرحزاد مهمترین ساختار و عناصر طبیعی تعیین شده به شمار می‌روند.

از زیباترین و بهترین نقاط دیدنی منطقه 2، پارک پردیسان، موزه تنوع زیستی و بوستان ژوراسیک و بوستان نهج البلاغه است.

منطقه 2 از 30 محله به نام‌های ستارخان، سعادت آباد، شهر آرا، شهرک غرب، پونک، گیشا، صادقیه (آریا شهر)، برق آلستوم، شهرک آزمایش، فرحزاد، طرشت، همایون شهر، توحید، درختی، شهرک مخابرات و زنجان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار