توصیه‌هایی برای بیماران گوارشی در ایام نوروز

بیماران گوارشی در ایام نوروز توجه داشته باشند، از خوردن غذاهای چرب و مانده دور از یخچال خودداری کنند.

محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نکاتی که بیماران گوارشی در ایام عید باید به آن توجه داشته باشند. 
توجه کردن به مسئله‌ی پرخوری می‌باشد. در نهایت پرخوری باعث می‌شود، کسانی که مبتلا به ریفلکس هستند با خوردن غذاهای چرب و ادویه، نوشابه، شکلات و مصرف زیاد قهوه ریفلاکس در آن‌ها برتر و تشدید می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: مورد دیگر مسئله کبد چرب می‌باشد که این کبد چرب به خصوص در افرادی که غذاهای چرب و فست‌فودها را می‌خوردند شدیدتر می‌باشد.افراد دیابتیک نیز ممکن است کبد چرب برای‌ آن ایجاد شود، حال ممکن است این افراد در گذشته کبد چرب نداشته‌اند ولی اکنون دچار آن شده‌اند. 

اسحاق حسینی عنوان کرد: اسهال مسافرتی نیز مسئله مهمی است، آن‌هایی که مسافرت می‌روند باید از خوردن غذاهای آلوده در مسافرخانه های بین‌راهی، آب آلوده، غذای آلوده که می توانند مبتلا به اسهال شوند جلوگیری کنند. مسئله بعدی مسمومیت‌های غذایی می‌باشد، ماهی یا تن ماهی‌هایی که تاریخ آن‌ها گذشته یا غذاهایی که دور از یخچال نگه‌داری می کنند باعث مسمومیت های غذایی می‌شود. 

این متخصص گوارش در پایان خاطر نشان کرد: توصیه‌ای که ما به این بیماران در سفرهای نوروزی می‌کنیم این است  اگر می‌خواهند مسافرت بروند حتما غذاها را خودشان تهیه کنند، آبی که تهیه می‌کنند در بطری‌ها باشد، به اصطلاح آب معدنی باشد و اگر غذایی می‌برند که ممکن است، تاریخ آن بگذرد، بهتر است آن را حذف کرده و از غذاهای مانده استفاده نکنند و در رابطه با پرخوری تاکید می‌کنیم غذاهای چرب مخصوص شیرینی‌های تر در این فصل مشکل ساز می‌باشد. 





انتهای پیام/ 

برچسب ها: گوارش ، نوروز ، آجیل ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار