سردار اشتری عنوان کرد:

سفرهای میلیونی نوروز سندی غیر قابل انکار بر امنیت پایدار کشور

فرمانده نیروی انتظامی‌ کشور، گفت: امنیت امروز مردم ما که با خاطری سوده سفر می‌کنند مرهون خون شهدا و ایثارگری و تلاش خادمین نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 94 که در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شده، اظهار کرد: نوروز فصل نو شدن، فصل روییدن و فصل خدمت است، نوروز امسال آمیخته با ایام فاطمیه شده و این نشان خدمت مضاعف به مردم است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسافرت میلیونها نفر از هموطنانمان در راههای و شهرهای کشور نیازمند عزمی جدی و تلاشی مضاعف است.

سردار اشتری افزود: امروز این رزمایش بزرگ نشان دهنده آمادگی همه سازمانها و نهادهای مسئول در امر خدمت‌رسانی و تامین ایمنی و امنیت آنها است و این گوشه کوچکی از توان 500 هزار نفری برای این منظور سازماندهی شده است و در اقصا نقاط کشور و در دورترین جاده‌ها و شهرها در ایام نوروز امسال در خدمت مردم عزیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه حضور دستگاهها در طرح ترافیکی نوروز مایه دلگرمی و آرامش خاطر مسافران نوروزی است، گفت: این که مردم هر سال استقبال بیشتر از سفرها می کنند و این سفرها افزایش پیدا می کند، به دلیل امنیت پایدار خدمات سریع به موقع در گستره ایران اسلامی است و  این امنیت را مرهون نثار خون شهدا، صبر و مقاومت ایثارگران و تلاش خادمان این مرز و بوم هستیم.

 فرمانده نیروی انتظامی‌ کشور تاکید کرد: امروز ما به وجود چنین سربازان و خادمینی در عرصه تامین رفاه خدمات و امنیت مردم افتخار می‌کنیم و این سفرهای میلیونی هموطنان در ایام نوروز سندی غیرقابل انکار در امنیت پایدار و آرامش عمومی مردم است.
 
این مقام مسئول انتظامی در ادامه یادآور شد: خدمات و تلاشهای کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امداد و نجات هلال احمر و مرکز فوریتهای پزشکی کشور، آتش‌نشانی، امدادخودرو، پلیس و سایر نهادهای مسئول در این ایام بر کسی پوشیده نیست.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر نهادها و سازمانها آمادگی دارد تا با حداکثر توان و با بهره‌گیری از آخرین تجهیزات پلیسی و الکترونیکی و با استفاده از امکانات تلاشگر و خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی در طرح نوروزی سال 94 که از دیروز آغاز شده و تا پایان روز 15 فروردین ادامه خواهد داشت، در 200 هزار کیلومتر راههای اصلی و فرعی روستای بیش از 500شهر کشور امنیت و ایمنی مسافران نوروزی را تامین کند و برای تحقق این امر بیش از هزار دوربین ساده و 3 هزار دوربین سیار ثبت تخلفات رانندگی و همچنین بیش از دو هزار دوربین نظارتی در سطح جاده‌ ها و شهرها آماده‌سازی شده‌اند تا با اندک تخلفی برخورد شود.

این مقام مسئول پلیس افزود: پلیس راهور ناجا در خط مقدم ارائه خدمات نوروزی و به پشتیبانی سایر رده‌های انتظامی این نیرو آمادگی تامین ایمنی سفرهای نوروز برعهده خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: همکاری مردم و مسافران همانند سالهای گذشته نقش بسزایی در کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن خواهد داشت هر چند عوامل دیگری در کنار عامل اصلی انسان در بروز حوادث نقش دارند اما احتیاط بیشتر راننده تاثیر به سزای در وقوع تصادفات خواهد داشت یاد خداوند، احتیاط در رانندگی و همکاری با پلیس و با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی چهار عاملی که رعایت می‌توانند سفر ایمن را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در چهار سال گذشته تلفات حوادث رانندگی با عزم ارائه همه دستگاههای دخیل در امر ترافیک و با همکاری خوب مردم کاهش یافته است و امیدوارم نوروز 94 هم برگ زرینی باشد و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران که مهمترین سرمایه‌ آن اعتماد عمومی مردم به خادمانشان در نیروی انتظامی و همه نهادهای مسئول است.

سردار اشتری در پایان گفت: از همه مسئولان و کارکنان سازمانهای حاضر در میدان و برگزار کننده این رزمایش باشکوه تشکر و قدردانی داشته و از خداوند متعال سلامتی و بهروزی برای ملت شریف ایران اسلامی مسئلت نموده و سال 1394 را تبریک عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار