در مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال93

قالیباف: هنرمندان از دست رفته علاوه بر زیبایی به ما دانایی بخشیدند / نصیریان: مردم خودشان شهر و فرهنگ جامعه را می سازند

هنرمندان ما نه تنها زیبایی به مادادند بلکه به ما دانایی هم دادند و بدون شک تلاش انها هم در این دنیا باعث عظتشان شد هم در سرای باقی از طرف خودم و همکارانم به خانوادهای هنرمندان تسلیت میگویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال 93 با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان، علی نصیریان، ایرج راد، برزو ارجمند و خانواده های این هنرمندان در ایوان شمس برگزار شد.

محمد باقر قالیباف رئیس شهرداری تهران در این مراسم ضمن ابراز تسلیت به خانوادهای هنرمندان درگذشته عنوان کرد: خیلی دوست داشتم در مجلس توام با شادی گرد هم بیاییم اما از این جهت که در لحظات سخت و شکننده ای زندگی توفیق ابراز همدردی را باشما دارم، خداوند را سپاسگذارم.

وی ادامه داد: همه مردم ما با همه وجودشان درک می کنند که در این سال چه هنرمندانی را از دست دادیم کسانی که با خلق پدیده های جدید زندگی را برای ما زیبا کردند  و ما با آنها به ادامه زندگی امیدوار شدیم.

قالیباف تصریح کرد: هنرمندان ما نه تنها زیبایی به مادادند بلکه به ما دانایی هم دادند و بدون شک تلاش آنها هم در این دنیا باعث عظتشان شد هم در سرای باقی از طرف خودم و همکارانم به خانوادهای هنرمندان تسلیت میگویم.

در ادامه مراسم مجموعه خانه هنرمندان قاب عکسی را از کوه دماوند به قالیباف هدیه کردند که وی آن را به خانواده مرتضی پاشایی تقدیم کرد.

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت عرصه سینما تئاتر و تلویزیون در این مراسم ضمن تشکر از شهردار تهران عنوان کرد: از شهردار به دلیل آنکه فرهنگ و هنر را جز وظایف و مسئله مهم مدیران قرار داده سپاسگزارم.

وی ادامه داد: شهرداری خیلی کارها کرده ولی سازنده شهر نیست بلکه این مردم هستند که شهرشان و مملکتشان را می سازند، همانطور هم فرهنگ و هنر را مردم می سازند.

نصیریان افزود: همیشه تئاتر ما متکی بر انسانها بوده چراکه ما خودمان گروههای تئاتر را شکل دادیم. من وقتی صدای نوری را می شنوم روحم تازه میشود و حس میکنم هنوز زنده ام. 

وی گفت: نوری، محمود دولت آبادی و هوشنگ مرادی کرمانی جز هنرمندانی بودند که با تئاتر شروع کردن و خوب شد که از تئاتر بیرون رفتن چراکه باعث شد استعدادشان بشکفد.

نصیریان به یادی از مرتضی احمدی خاطرنشان کرد: در گذشته آرامش بیشتر بود و راحت می توانستیم به نقاط دیگر شهر برویم اما اکنون من به دلیل شلوغی شهر نمی دانم چطور به محمد علی کشاورز سر بزنم.

محمد سریر هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی در این مراسم گفت: من در عرصه های مختلف فعالیت کردم اما هیج چیز مثل فرهنگ و هنر نمی شود چراکه دستاوردش برای آینده ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم درگذشتگان فرهنگ و اعتبار ایرانی بودن برایمان به یادگار گذاشتند و فکر می کنم ثروت یک ملت در همین است.

در پایان مراسم از خانواده های هنرمندان درگذشته چون خانواده انوشیروان ارجمند، حسینی راد نقاش، اکبر صابونچی راد، عبدالحسین پرتوی و مشفق کاشانی تقدیر شد.

گفتنی است برزو ارجمند فرزند انوشیروان ارجمند نامه ای را که برای اولین بار برای پدرش نوشته بود در این مراسم خواند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار