سه انتصاب جدید در معاونت خبر

طی احکامی جداگانه از سوی پیمان جبلی معاون خبر؛ سیدمهرداد سیدمهدی" رئیس خبرگزاری صداوسیما"، شهرام وثوقی‌راد "مدیر کل اخبار سیما" و مهدی شهاب تالی "مدیر کل اخبار صدا" شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ طی احکامی جداگانه از سوی پیمان جبلی معاون خبر؛ سیدمهرداد سیدمهدی "رئیس خبرگزاری صداوسیما"، شهرام وثوقی‌راد "مدیر کل اخبار سیما" و مهدی شهاب تالی "مدیر کل اخبار صدا" شد.

این سه حکم به شرح زیر است:

جناب آقای سیدمهرداد سیدمهدی

با توجه به مراتب تعهد،‌ تجربه و توانمندی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان رئیس خبرگزاری واحد مرکزی خبر که با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید به عنوان "خبرگزاری صداوسیما" فعالیت خواهد کرد، منصوب می‌شوید.

مأموریت اصلی شما برنامه‌ریزی و حرکت سریع به سوی تحقق خبرگزاری طراز برتر کشور به منظور به فعالیت رساندن ظرفیت عظیم صداوسیما در تولید خبر و اطلاع‌رسانی در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و بصیرت‌افزایی در تولید و توزیع اطلاعات و اخبار درست، روزآمد و جامع متناسب با نیازها و مصالح جامعه است. با توجه به این هدف ضروری است اولویت‌های ذیل را مدنظر قرار دهید:

- سرلوحه قرار دادن جدی اصول سرعت، دقت، صحت و جامعیت در تولید و انتشار اخبار مورد نیاز جامعه؛

- اولویت بخشی به افزایش کمی و ارتقای کیفی اخبار و تصاویر خبری تولیدی اختصاصی در هر دو سطح ملی و استانی؛

- اهتمام ویژه به حضور فعال خبرگزاری در رسانه‌های نوین و فضای مجازی؛

- تقویت فوری بنیه نیروی انسانی حرفه‌ای خبرگزاری و توجه جدی به کیفی سازی فرآیند جذب و آموزش نیرو؛

- تقویت روند دقیق، سریع و هوشمند گزینش و پردازش روشنگرانه و عالمانه رویدادهای خارجی در راستای ایفای نقش ایجاد جریان مستقل اطلاع‌رسانی در فضای بین‌المللی؛

- استفاده از همه ظرفیت‌های تولید اخبار در سازمان به ویژه هم‌افزایی با شبکه‌های خبری برون‌مرزی رسانه ملی؛

- برنامه‌ریزی برای عرضه تولیدات خبری و تصویری و خدمات خبرگزاری در راستای مأموریت‌های جدید؛

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی از زحمات ارزشمند و تلاش‌های مؤثر جناب آقای عبدالرضا بوالی در دوره مسئولیت واحد مرکزی خبر تشکر و قدردانی می‌نمایم.


جناب آقای شهرام وثوقی‌راد 

با توجه به مراتب تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان "مدیر کل اخبار سیما" منصوب می‌شوید. 

با وجود تکثر و تنوع روز افزون مجاری اطلاع‌رسانی، اعتماد و مراجعه سنتی جامعه به اخبار سیما برای رفع نیازهای خبری سرمایه عظیمی است که تقویت و تعمیق آن به منظور افزایش ضریب نفوذ رسانه ملی ماموریت اساسی شما است. لازمه تحقق این هدف توجه بیشاز پیش به اولویت‌های ذیل است:

-رعایت ارزش‌های خبری و مخاطب محوری و توجه به اصول دقت، صحت، انعطاف و بی‌طرفی در گزینش و پردازش‌های خبری و رعایت مصالح جامعه؛

-اهتمام خاص به انعکاس منصفانه دیدگاه‌های متفاوت در بررسی تحلیلی موضوعات خری در راستای احترام به فهم و قضاوت مخاطب؛

-بازنگری و روزآمدی در ساختار، قالب و محتوای اخبار و بازچینش‌های خبری موجود و طراحی بخش‌های خبری جدید با توجه به رویکرد شبکه‌های مختلف سیما؛

-بهره‌گیری از نیروهای متعهد، حرفه‌ای، کاردان و خلاق و نیز ساماندهی اخبار، گزارش‌ها و گفتگوهای خبری به منظور ارتقای اعتبار اخبار سیما؛

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی از زحمات ارزشمند و تلاش‌های موثر جناب آقای سید مهرداد سید مهدی در دوره مسئولیت اداره کل پخش اخبار سیما تشکر و قدردانی می‌نمایم.

جناب آقای مهدی شهاب تالی

با توجه به مراتب تعهد، تجربه و توانمندی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان "مدیر کل اخبار صدا" منصوب می‌شوید.

نظر به جایگاه و اهمیت رادیو در نظام اطلاع‌رسانی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از نیروهای کیفی و ساماندهی استعدادهای موجود از این ظرفیت در راستای افزایش ضریب نفوذ رسانه ملی، برنامه‌ریزی نموده و اولویت‌های ذیل را مد نظر قرار دهید:

-حفظ و تقویت رویکرد عالمانه و منصفانه به مسائل جامعه در قالب اخبار و گزارش‌های خبری و تحلیلی؛

-اهتمام ویژه به روز آمدی و نوآوری و خلاقیت در ساختار و محتوای خبر با رعایت اصول سرعت، دقت، صحت و جامعیت؛

-ارتقای کیفیت خبرها و گزارش‌ها و توجه بیش از پیش به ضرورت‌های نگارش شنیداری و توجه خاص به اصول نگارش و زبان معیار؛

-توجه ویژه به سرمایه انسانی و تلاش برای شناسایی و پرورش استعدادها و ظرفیت‌ها؛

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی از زحمات ارزشمند جناب آقای علی محمد صالحی در دوره مسئولیت اداره کل پخش اخبار صدا تشکر و قدردانی می‌نمایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار