گودرزی در جشنواره ملی ازدواج خانواده گفت:

دستگاه‌ها هیچ گونه احساس مسئولیتی در امر ازدواج نمی‌کنند/اثرپذیری مثبت از ماهواره‌ها کمرنگ شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بیش از 17سازمان موظفند در امر جوانان کمک کنند اما متاسفانه نهادها هیچ گونه احساس مسئولیتی نمی‌کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ازدواج خانواده جوان با اشاره به امر ازدواج و مشکلات جوانان اظهار کرد: بیش از 18سازمان و نهاد موظفند در امر جوانان و ازدواج آن‌ها کمک کنند که وزارت ورزش و جوانان یکی از آ‌ن‌ها هست اما متاسفانه این نهادها هیچ گونه مسئولیتی نمی‌کنند و با توجه به حضور یک ساله من در این وزارتخانه متاسفانه با وجود دلسوزی های فراوان هیچ گونه احساس مسئولیتی در این رابطه ندیدم  و تا زمانی که ضعفی در این قوانین وجود دارد قطعا وضعیت بهتر نشده و بدتر خواهد شد. 
 
وی با اشاره به نقش حوزه وزارت ورزش و جوانان و فضای مناسب گفتمان درون خانواده افزود: ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته عقب نیستیم اما گاهی حساسیت‌ها باعث شده که اغراق‌هایی صورت گرفته و باید در خصوص این مسئله با دقت عمل کنیم و این شرایط را سخت نکنیم.
گودرزی عنوان کرد: پیشرفت‌های بشر در کشورهای توسعه یافته و سیر سریع تکنولوژی تغییرات شگرفی را در مناسبات اجتماعی رقم زده و بخشی از این مناسبات در خانواده تاثیر می‌گذارد و نمی‌توان جلوی آن را گرفت، لذا باید جامعه را به بلوغی برسانیم تا خودش را با تحولات سریع تطابق دهد چرا که سرعت بالای این  تغییرات در خانواده به عنوان نهاد کوچکتری از جامعه بزرگ‌تر باعث شده شرایط در خانواده دست خوش تغییراتی شود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به گفتمان درون خانواده گفت: امروزه حداکثر زمانی که خانواده‌ها با هم گفتگو می‌کنند، 30دقیقه پیش بینی شده در حالی که در گذشته این رقم بیشتر بود و امروزه انزوا یکی از تاثیرات تکنولوژی در افراد خانواده و جداسازی آن‌ها از هم شده است.
گودرزی تصریح کرد: ‌اختلاف نسل و تفاوت نسلی در نوع نگاه وجود  دارد و این نگاه بر شکل گیری تاثیر می‌گذارد و امروزه جوانان ما همانند نسل های قبل نمی‌اندیشند به این معنا که سبک زندگی متاثر از تکنولوژی  موجب افزیش فاصله نسلی شده است.
وی به عوامل درونی و بیرونی تاثیر گذار در تفاوت شکاف نسلی اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل درونی تاثیر  گذار نظام تعلیم و تربیت خانواده است و عوامل بیرونی که عوامل درونی را تاثیر گذار است، توسعه اجتماعی، تغییرات اجتماعی و سرعت تبادل اطلاعات است.
وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: کشورهایی هستند که بر حفظ عقیده و آرمان‌ها تاثیر دارند اما متاسفانه این بحثها کمرنگ شده و توانایی مقابله با آن را پیدا نکردیم یعنی هنوز در مقابل تغییرات سریع و کلی آمادگی نداریم به همین دلیل آن‌ها را محکوم می‌کنیم که از جمله آنها ماهواره است.
گودرزی افزود: ماهواره شاید بتواند تاثیری مثبت در جامعه بگذارد اما متاسفانه آن را محکوم کرده و یک عنصر منفی می‌دانیم.

وی با اشاره به تحول سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور اظهار کرد: در جهان  کمتر کشوری می‌بینیم که دستخوش تحولات سریع قرار گرفته باشد و در کشور ما گروه‌های مختلف سعی داشتند بر ما توسعه پیدا کنند خود این امر در نوع نگاه ما تاثیر می‌گذارد.
 
وی با اشاره به موانع ازدواج جوانان اظهار کرد: بی رغبتی جوانان نسبت به ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، اشتغال و مشکلات اقتصادی از مشکلاتی است که از ازدواج جوانان جلوگیری می‌کند که به نظر می‌رسد باید مجموعه‌ای از خردمندان به یک وحدت نظر برسند تا مشکلات جوانان کاهش یابد.

گودرزی در پایان گفت: سوگیری همه رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی به دور از سیاسی کردن موضوع خانواده ازدواج جوانان با یک نگرش به این حوزه می‌توان کمک کرد و در نهایت وجود و ایجاد یک رویکرد عمومی در تمامی شعون از جمله شعر، ادبیات و هنر تشکیل دهنده نظام اسلامی در جامعه هستند در شکل گیری نگاه مثبت به جوانان اهمیت دارد و امیدواریم به دور از جنجال‌های سیاسی در عرصه پیشرفت انسان و ازدواج جوانان گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.