دمپسی: نگرانی ما در مورد ایران، محدود به مسئله هسته‌ای این کشور نیست

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی مدعی شد: نباید فراموش کنیم که مسائل دیگری بجز مسئله هسته‌ای مربوط به ایران باعث نگرانی ما شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی امری فورس، "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاهی در تگزاس، از روسیه و چین به عنوان قدرتهای سنگین وزن و از ایران و کره شمالی به عنوان قدرتهای  میان وزن نام برد و گفت: آمریکا و متحدانش سرگرم تلاش برای  برای متقاعد  کردن ایران در راستای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک بر سر برنامه هسته ای این کشور هستند. 

وی ادامه داد: کشورهای غربی مدعی هستند ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است. در حالیکه تهران اعلام کرده است برنامه هسته ای این کشور  برای مقاصد صلح آمیز دنبال میشود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: ما تلاش زیادی برای رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز بر سر برنامه هسته ای ایران انجام می دهیم اما نباید فراموش کنیم که مسائل دیگری از ایران باعث نگرانی ما شده است که از جمله آنها حمایت این کشور از تروریسم(!) است.

وی ادامه داد: دو مورد « شبکه» و « دامنه سایبری » نیز از  مواردی خطرناک است که گروههایی از غرب پاکستان تا شمال آفریقا و نیز شبکه های فراملی که در شمال و جنوب کره زمین فعالیت دارند از آنها برای اقدامات تروریستی خود  بهره میبرند. « دامنه سایبری»  یک شبکه فرا منطقه ای  از القاعده، گروه داعش و سایر گروههای تروریستی که بر سر تفکرات افراطی و ضد غربی با یکدیگر رقابت دارند،  است که در دامن زدن به چالش های داخلی میان شیعیان و اهل تسنن، فعالیت دارند. این شبکه، فرا منطقه ای است. 

ژنرال « مارتین دمپسی » افزود: شکست چنین شبکه  های شاید تا  یک نسل و حتی بیشتر، زمان بر باشد ولی ما و متحدانمان با همکاری بیشتر و نزدیکتر و سخت کوشانه تر در مسیر مبارزه با تروریست ها و شبکه های جنایتکار فرا ملی تاکید داریم و این روند نه فقط برای یک منقطه و یک هدف  بلکه باید برای هدف قرار دادن آنها در طول مناطق، تداوم یابد. 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد باید از تزریق حمایت های مالی و نیز پیوستن جنگجویان خارجی به گروههای جنایتکار جلوگیری کنیم. البته چنین روندی  با تلاش متحدان، نیازمند تلاشی گسترده است. ما در مواجه با « دامنه سایبری» نیز  اقدام های زیادی انجام داده ایم و گام های مثبتی از جمله اقدام های نظامی برای دفاع از خویش، برداشته ایم. ولی  با وجود تامین امنیت در شبکه های نظامی، شاهد فعالیت های اقتصادی و اداری نود درصدی دولت از طریق شبکه اینترنت هستیم و چنانچه این شبکه ها آسیب پذیر شوند، در نتیجه من هم آسیب پذیر خواهم شد، هرچند به نظر آسیب پذیر نیستم. ژنرال آمریکایی ادامه داد برای تامین امنیت این شبکه ها، تصویب قوانینی که بر تامین امنیت اینترنت تاکید داشته باشند و امکان تبادل اطلاعات میان دولت و سایر بخش ها را مهیا و امکان پذیر سازد، ضروری است. 

وی در ادامه تجاوز روسیه به اوکراین را تهدیدی جدی برای ناتو و متحدانش بر شمرد و از سوی دیگر از تقویت بنیه نظامی چین به عنوان قدرتی سنگین وزن، ابراز نگرانی کرد.       




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار