کاتب در تذکری آیین‌نامه‌ای:

رئیس جلسه طبق قسم آئین‌نامه‌ای نمی‌تواند اجازه بیان تذکر به نماینده‌ای ندهد

نماینده گرمسار در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت:‌ رئیس جلسه طبق قسم آئین‌نامه‌ای نمی‌تواند اجازه بیان تذکر و یا اخطار را به نماینده‌ای ندهد.

رئیس جلسه طبق قسم آئین‌نامه‌ای نمی‌تواند اجازه بیان تذکر را به نماینده‌ای ندهدبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "غلامرضا کاتب" نماینده گرمسار در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 بهمن ماه) در تذکری شفاهی با استناد به ماده 196 خطاب به محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده دارد، گفت: نمایندگان چه تذکر درست و یا غلط دهند، شما به عنوان رئیس جلسه حق دارید بگویید اخطار وارد است یا خیر، اما حق ندارید که اجازه ندهید نماینده‌ای اخطار و یا تذکر خود را ارائه ندهد.

وی تصریح کرد: تذکر من این بود که بند "و" مغایر با قانون برنامه است و ماده 119 را اصلاح می‌کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: ماده 119 اگر شامل امور گمرکی و تمام قوانین امور گمرکی می‌شد دیگر دلیلی نداشت که قانون‌گذار این قوانین را بیاورد.

کاتب خطاب به باهنر گفت:‌ شما حتی حاضر نیستید حرف ما را گوش کنید که این مغایر باشد یا نباشد و استدعا دارم شما به عنوان رئیس جلسه گوش کنید نه اینکه اجازه ندهید حرف بزنیم، آئین‌نامه به شما این اجازه را نمی‌دهد زیرا شما طبق آئین‌نامه قسم خورده‌اید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار