پیام معاون هنری وزیر ارشاد به سی‌امین جشنواره موسیقی فجر

«علی مرادخانی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛ علی مرادخانی در این پیام آورده است: آغازین سالهای فعالیت جشنواره موسیقی فجر كه به نام «جشنواره سراسری سرود و آهنگهای انقلابی» خوانده می‌شد نهالی نوپا بود كه با تمامی حساسیتها و اختلاف سلیقه‌هایی كه درباره شیوه برگزاری جشنواره وجود داشت فعالیت خود را با حضور موسیقیدانان و هنرمندانی از سراسر ایران به ویژه در حوزه موسیقی نواحی، ادامه داد و البته كار در چنین فضایی به طور طبیعی با مشكلات و موانعی بسیاری همراه بود. 

اولین اقدامی كه در آن زمان برای بهبود وضعیت انجام شد، تاسیس شوراهای تخصصی و تعامل شایسته با كارشناسانی كه از جامعه هنری در مركز موسیقی فعالیت می‌كردند. این رویكرد در مواردی دیگر مانند نحوه برگزاری «جشنواره سراسری سرود و آهنگهای انقلابی » نیز اتفاق افتاده و از دوره پنجم، این جشنواره به «جشنواره موسیقی فجر» تغییر عنوان داد تا در آینده گستره گسترده‌ترین از گونه‌های موسیقی  بومی، ایرانی و موسیقی كلاسیك را در برگیرد.

بعدها حاصل كار برای خود اهالی موسیقی نیز مطلوب تر و دلپذیرتر شد؛ كنار هم قرار گرفتن گروههایی از موسیقی سنتی ایران، موسیقی نواحی، موسیقی كلاسیك و نیز بخش «موسیقی جوان» فضایی رقابتی و پویا را برای حركت رو به جلو فعالان عرصه موسیقی بوجود آورد.

اكنون پس از گذشت سال‌های متمادی از اولین جشنواره موسیقی فجر و فراز و فرودهای بسیار فرایند رو به تعالی آن، آینده امید بخشی فراروی جامعه هنری ایران اسلامی است. 

در سی امین دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر شاهد جریان هنری ارزشمندی هستیم كه نه تنها درمیان جامعه موسیقی ایران به ویژه نسل هنرجویان جوان كشور، بلكه در عرصه بین المللی نیز فستیوالی شناخته شده و معتبر محسوب می شود و هر ساله هنرمندانی از سایر كشورها، با افتخار به ایران عزیمت و در جشنواره فجر میهمان مخاطبان ایرانی می باشند. بر اساس این پیشینه و حضور پرنشاط و امید بخش هنرمندان ارجمند كشورمان در عرصه فعالیتهای هنری ، امیدوارم جشنواره سی ام با شكوه بیشتر و كیفیت بهتر برگزار شود و محصولی پربارتر برای مردم شریف و هنردوست كشور به ارمغان آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار