سید‌افقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات تله غرب را آشکار ساخت/ آمریکا کارشکنی می‌کند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا قصد داشت مرحله به مرحله تیم مذاکره کننده را به سوی تله‌ای که آماده کرده بود ببرد، اما مقام معظم رهبری به خوبی این تله را خنثی و مشت آمریکا را برای جهانیان باز کردند.

ییییییییی "سید هادی سیدافقهی"در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات اخیر اوباما در مورد روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و همچنین متهم کردن ایران به تروریسم دولتی گفت: غرب می‌خواهد امتیازات بیشتری از ایران بگیرد، اما موضع و منطق ایران و همچنین حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده، اوباما را بر آن داشته تا برگ جدیدی را به کار برد تا شاید بتواند موضع ایران را تضعیف نماید.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اظهارات اخیر اوباما اتهامات تکراری و سخیفی است، اظهار داشت: اظهارات تکراری اوباما بدون استناد به هیچ دلیلی است، اما علت این زمانبندی که چرا اکنون و در جریان مذاکره هسته‌ای اوباما اقدام به این نوع موضع گیری کرده است، مرحله جدیدی را به نمایش می‌گذارد.  
 
وی ادامه داد: آمریکا قصد داشت مرحله به مرحله تیم مذاکره کننده را به سوی تله‌ای که آماده کرده بود ببرد، اما مقام معظم رهبری به خوبی این تله را خنثی و مشت آمریکا را برای جهانیان باز کردند. ایشان دو مرحله کردن مذاکرات را تله‌ای دانستند که توسط غربی‌ها و به ویژه آمریکا طراحی شده است.  
 
سیدافقهی افزود: در مرحله پیش که مذاکرات به مدت ۷ ماه تمدید شد وزیر خارجه کشورمان در همان‌جا ابرازکرد که این آخرین تمدید است، حالا چه به نتیجه برسد چه نرسد.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه گفت: اوباما و غرب می‌خواهند شرایطی را فراهم کنند که اگر مذاکرات به توافق نرسید، ایران به عنوان مقصر اصلی معرفی شود، در حالیکه همه می‌دانند که ایران بیشتر از ظرفیت خود همکاری کرده است و این آمریکاست که کارشکنی می‌کند.  
 
وی ادامه داد: ایران به تمامی توافقاتی که با آژانس داشته، عمل کرده است و دیگر بهانه‌ای برای آژانس چه از نظر حقوقی و چه از نظر فنی و مدیریتی باقی نمانده است.  
 
سیدافقهی افزود: اتهامات اوباما در خصوص نقش مخرب ایران در عدم امنیت عراق و سوریه همواره یک نوع عملیات روانی بوده است و آن‌ها گمان می‌کنند که شاید بتوانند موضع ایران را از این طریق متزلزل کرده و آنرا وادار به عقب نشینی کنند.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال کسب امتیازات بیشتر از ایران است که بخشی از آن مربوط به خود آمریکاست و بخشی دیگر در راستای رضایت رژیم غاصب صهیونیستی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرت ، اوباما ، ایران ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار