حاشیه‌نگاری هفتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

اعترافات «محمدرضا فروتن» / تقابل دو مدیر تلویزیونی در کاخ جشنواره

حاشیه‌های یک فیلم سیاسی در روز هفتم جشنواره و اظهارات فروتن در مورد کتک زدن زنان در فیلم‌ها از نکات قابل توجه این روز جشنواره بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ صبح هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم مزار شریف در کاخ جشنواره آغاز شد و البته قبل از آنها حضور نیروهای گشت ارشاد به دلیل پوشش نامتعارف برخی از حاضران کاخ جشنواره در روزهای گذشته از نکات قابل توجه این روز بود.

بعد از عبور سازندگان فیلم مزار شریف از روی فرش قرمز نوبت به اکران اثر رسید و پس از آن کارگردان و سایر عوامل در سالن نشست خبری فیلم به سوالات اهالی رسانه پاسخ دادند.

مزار شریف یک اثر سیاسی راجع به دیپلماتی ایرانی است که حدود ۱۴ سال پیش توانسته بود زنده و سالم از دست نیروهای طالبان فرار کند و به وطن خود برگردد. نکته جالب در مورد نشست خبری این فیلم حضور همان دیپلمات بود که داستان فیلم براساس وقایع بخشی از  زندگی وی روایت شده بود.

پس از این نشست، مستند آتلان به نمایش درآمد که همچون دیگر سانس‌های اکران مستند استقبال چندانی از آن نشد اما در همان عده از تماشای فیلم راضی بودند و تعریف و تمجید کردند.

بعد از آتلان نوبت نمایش فیلم اولی آزادی مشروط رسید که به کارگردانی یکی از نویسندگان جوان سینمای ایران بود. در این فیلم غیر از هنگامه قاضیانی و رامبد جوان، محمد کارت بازی کرده بودند.

این فیلم چنگی به دل نمی زد و از همان اوایل نمایش خیلی از تماشاگران تک تک سالن را ترک کردند اما در عوض اصحاب رسانه با یک نشست خبری شاد همراه بودند، رامبد جوان که غیر از بازیگر و فیلمسازی تجربه اجرای تلویزیونی هم دارد در نشست خبری با حرکات نمایشی خود سوژه عکاسان شده بود.

اما چهارمین اثر در برج میلاد فیلم شیفت شب ساخته نیکی کریمی تنها فیلم ساز زن جشنواره در بخش سودای سیمرغ اکران شد. نمایش این فیلم پای ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان را هم به کاخ جشنواره باز کرد.

این فیلم همچون اکران های قبلی مخاطب را ناراضی از سالن بیرون فرستاد و حتی نشست خبری آن به جز اظهارات محمدرضا فروتن که می گفت از کتک زدن زن ها در فیلم خسته شده، نکته ی خاص و جذابی برای نقل کردن نداشت و تقریبا همزمان با این نشست نمایش فیلم شرفناز هم آغاز شد.

شرفناز جز معدود آثار امسال جشنواره در ژانر دفاع مقدس است و البته باید گفت که متاسفانه هیچ کدام از فیلم های دفاع مقدس امسال راضی کننده نبوده اند.

در مجموع می توان گفت هفتمین روز از جشنواره سوت و کور برگزار شد و هیچ کدام از آثار نتوانستند در این وضعیت فیلم ها کوچکترین موجی برهم بزنند.

بازیگرانی چون شیرین بینا، سیاوش خیرابی، فریبا نادری، مارال و مونا فرجاد برای اولین بار پا به کاخ جشنواره گذاشتند، همچنین غیر از هنرپیشه ها، محمد احسانی و مهدی فرجی دو مدیر سابق و جدید شبکه یک سیما امروز برای تماشای فیلم در برج میلاد حاضر شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار