فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده خبر داد؛

کشف بیش از 80 قطعه اشیاء تاریخی پیش از اسلام

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از دستگیری سه قاچاقچی و کشف بیش از 80 قطعه اشیاء تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،کشف بیش از 80 قطعه اشیاء تاریخی پیش از اسلام بهرام خلیلی اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه کرسف شهرستان خدابنده حین گشت‌زنی در محور"بیجار - قیدار" به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن دو مجسمه سنگی به شکل هخامنشی، 50 سنگ شبیه طاس دارای برجستگی خاص، 25 منجق سنگی، یک دشنه کوچک و مشک آب مربع شکل منقوش، تعدادی آلات فلزی مسی که آثاری بر روی آن نقش داشت به شکل نعل و گردنبند و یک کاسه که احتمال می‌رفت اشیای تاریخی باشند کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اعلام اینکه احتمال می‌رفت اشیای کشف شده متعلق به چند صد سال قبل باشد گفت: برای مشخص شدن تاریخی بودن اشیای کشف شده کارشناسان میراث فرهنگی  به مقرر پلیس دعوت شدند.
 کشف شده به جز دو مجسمه که تقلبی هستند مابقی جزء آثار تاریخی و فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

گفتنی است، بنا به اظهارات کارشناسان میراث فرهنگی آثار دارای قدمت تاریخی شامل؛ سفال خمره‌ای شکل متعلق به دوره قاجار،‌ یک شیئ مسی شبیه دستبند و یک خنجر مسی کوچک و اشیای مکعبی شکل کوچک که به احتمال زیاد متعلق به دوران پیش از اسلام هستند مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ز

برچسب ها: خدابنده ، عتیقه ، اسلام ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.