قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

پزشک خانواده مسئول سلامت افراد جامعه می‌شود

کلانتر گفت: پزشک خانواده مسئول سلامت افراد است و به جای اینکه به درمان بپردازد وظیفه دارد که جلوی ابتلاء‌ افراد را به بیماری‌ها بگیرد.

دکتر کلانتر قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اگر کشوری بخواهد برنامه‌ای منسجم برای سلامتی مردم انتخاب کند قطعاً برنامه‌ی پزشک خانواده خواهد بود، گفت: اجرای چنین برنامه‌ی بزرگی زیرساخت‌های خاصی به خصوص IT لازم دارد. به عنوان مثال در طی اجرای این برنامه تمام افراد یک کشور باید پرونده‌ی الکترونیک سلامت داشته باشند تا زمانیکه به هرمرکزی در هر جای کشور مراجعه می‌کنند پزشک آن مرکز بتواند با وارد کردن یک شماره خاص که معمولاً کد ملی فرد است به اطلاعات درمانی و بهداشتی فرد دسترسی پیدا کنند. 

وی ادامه داد: ما قطعاً اصرار داریم که برنامه‌ی پزشک خانواده ادامه پیدا کند اما باید با تغییراتی همراه باشد. باید توجه داشت که طبق این برنامه باید پزشکان به سلامت مردم بپردازند در حالی که طبابت در کشور ما بر اساس نیاز مردم یعنی درمان انجام می‌شود. در واقع پزشک خانواده مسئول سلامت مردم است یعنی به درمان مردم نمی‌پردازد بلکه کاری انجام می‌دهد که فرد بیمار نشود و در صورت ابتلاء به یک بیماری خاص به او آموزش دهد که چطور زندگی خود را ادامه دهد تا از عوارض بیماری در امان بماند. 

کلانتر خاطر نشان کرد: بنابراین پزشک خانواده فردی است که به نیازهای فردی فرد می‌پردازد و از بیمار شدن او پیشگیری می‌کند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.