اعتماد به نفس و خودباوری اصلی‌ترین پایه توانمندسازی زنان

یک جامعه‌شناس گفت: برای تصدی امور مدیریتی و دولتی توسط زنان باید استعدادیابی از خانواده‌ها شروع شود.

 مجید ابهری، جامعه‌شناس در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که رفع تبعیض بین زنان و مردان در میان خانواده‌ها تأثیر بسزایی در افزایش توانمندسازی زنان دارد، افزود: رفع تبعیض نخستین قدم در بخش توانمندسازی‌ها و تثبیت آن‌ها است و پس از آن در مدارس و دانشگاه‌ها زنان می‌توانند به بالندگی علمی و فرهنگی خود ادامه دهند و همسو با فعالیت‌های یاد شده انجام وظایف همسری و مادری نیز یکی از سامانه‌های اصلی رشد و تعالی فکری زنان است.
 
وی درباره راه‌های ارتقاء سطح این توانمندی‌ها تصریح کرد: خودباوری و اعتماد به نفس و توکل اصلی‌ترین پایه‌های فکری و روحی بوده و حمایت و تشویق والدین و دولتمردان دومین سامانه این حرکت است.
 
این جامعه‌شناس در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر رشد زنان در جامعه به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار چشم‌گیر بوده و افزایش سهم حضور زنان در دانشگاه‌ها به 60 درصد توان فکری و استعداد آن‌ها را آشکار می‌سازد.
 
وی همچنین با اشاره به نقش موازی و محوری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزود: زنان به عنوان نیمه اصلی جامعه نقش محوری در اداره امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند، همان طور که ملاحظه می‌کنیم زنان مسلمان ایران با رعایت عفاف و حجاب توانسته‌اند در رشته‌های مختلف موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورند. از این رو برای رشد استعداد و توانایی‌های زنان نیاز به حرکت در این حوزه داریم و شناسایی استعدادها و گسترش آن‌ها باید از خانواده شروع شود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار