رودهن؛

اقتصاد مقاومتی موجب رونق اقتصادی کشور می شود

امام جمعه رودهن گفت: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ، مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند که می تواند موجب رونق اقتصادی کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدین معناست که کشور خودش را تامین کند گفت: متاسفانه عملکرد ضعیف در این خصوص که موجب گلایه مندی رهبر انقلاب شد موجب می شود تا دشمنان به راحتی به کشورحمله اقتصادی کنند.

وی گفت: باید همه بسیج شویم تا از لحاظ اقتصادی نه تنها به کشورهای دیگر وابسته نباشیم بلکه پیروز این میدان برگ اقتصادی باشیم.

نماینده ولی فقیه در رودهن اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی ما بین مجلس و دولت در حال انجام است که درآمد نفت از بودجه سال 94 خارج شد و این نشان از آن دارد که کشور بدون نفت همچنان پا برجاست و هیچ آسیبی از لحاظ اقتصادی نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح با اشاره به اینکه بحث جنگ اقتصادی بسیار جدی است ادامه داد:آمریکا و همپیمانانش از جمله عربستان در پی آن هستند تا قیمت نفت را به زیر 30 دلار برسانند تا ایران و روسیه را زمین گیر کنند ولی جمهوری اسلامی ایران به لطف پروردگار و رهنمود های رهبری عزیز کاری میکند که دشمنان اسلام و نظام زمین گیر شوند.


سهم قرآن و فرهنگ باید در بودجه های دستگاه های دولتی لحاظ شود

امام جمعه رودهن با توجه به اینکه امسال سال فرهنگ نام گذاری شده است گفت: دستگاه های دولتی از جمله شهرداری ها باید سهم قرآن، فرهنگ و عترت را در بودجه سال 94 خود لحاظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا مدیح با بیان اینکه هر کجا دولت و ملت امکانات مناسبی دارند باید سهم فرهنگی در آن لحاظ شود گفت: همه مسئولیت داریم که در حوزه مسائل فرهنگی بیشتر تلاش کنیم و آن را در جامعه به شکل درست جلوه دهیم.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی نهاد نماز جمعه در اختیار گذاشتن امکانات دولتی و ملتی برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است که در این راستا باید نیروها، فکرها و انرژی ها را به سمت فعالیت های فرهنگی سوق دهیم.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه همه دستگاهای فرهنگی باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی فعالیت داشته باشند افزود: باید یکپارچگی فرهنگی ایجاد شود تا فرهنگسازی صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مدیح توجه به زیر ساخت های فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: زیر ساخت فرهنگ ما قرآن، عترت و اهل بیت است که باید در این زمینه هزینه کرد و زیر ساخت های را برای انجام کارهای فرهنگی آماده نمود.

وی افزود: برای انجام فعالیت های فرهنگی به زیر ساخت های از جمله دارالقرآن، حوزه های علیمه و مساجد نیازمندیم که باید در دستور کار مسئولان در سطح منطقه قرار بگیرد وشهرداری ها و ادارات فرهنگی مقداری از بودجه سال 94 خود را به این امر اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در رودهن اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر درمنطقه رودهن در حال ساخت است وبزودی تحویل متقاضیان می شود ولی متاسفانه حتی یک مسجد برای جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر که بزودی در این مکان مستقر می شوند احداث نشده است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.