رسایی در تذکر شفاهی:

استقلال و غیرت کشور به سانتریفیوژ وصل است

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آرمان‌های ما نه به سانتریفوژ بلکه به قلب و دل و مغز ما وصل است، گفت: قلب و مغز و دل به کجا وصل است؟ مشکل این است؛ آرمان‌ها به سانتریفیوژ وصل نیست اما استقلال و غیرت کشور به آن وصل است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۲ دیماه) در تذکری شفاهی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای روحانی اخیرا مطرح کرده‌ است که دلش می‌خواهد رفراندومی برگزار شود، یک حقوقدان باید بداند اداره حکومت دل‌بخواهی نیست و برای هر کاری قانون پیش‌بینی شده است.
 
وی تاکید کرد: بنده با برگزاری رفراندوم موافقم و باید برگزار شود، اما آقای روحانی! شما وعده دادید صد روزه گزارش می‌دهید، ۶ ماهه مشکلات را حل می‌کنید و زندگی مردم را متحول می‌کنید اما نشد شما گفتید هم سانتریفیوژ‌ها باید بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها که هیچ کدام نچرخید و بیکاری بیشتر شد، شما گفتید با توافقنامه ژنو تحریم‌ها برداشته می‌شود اما نه تنها هیچ تحریمی برداشته نشد بلکه تحریم‌ها بیشتر شد، گفتید مسکن مهر را ادامه می‌دهیم اما آن را تعطیل کردید؛ گفتید یارانه‌ها را ادامه می‌دهیم اما حامل‌های انرژی گران شد و یارانه‌ها اضافه نشد.
 
نماینده مردم تهران گفت: آقای رئیس‌جمهور شما به مردم وعده دادید که از بورس حمایت می‌کنید و سرمایه‌هایتان را به بورس بیاورید و مردم سرمایه خود را به بورس بردند، اما سرمایه‌شان نصف شد، گفتیتد که عزت را به پاسپورت‌های ما بازمی‌گردانید، اما سفارت فرانسه به زنان ما می‌گوید کشف حجاب کنید تا به شما ویزا دهیم، هنوز به نماینده دولت در سازمان ملل ویزا داده نشده است. 

رسایی تاکید کرد: شما گفتید از رکود عبور شده است اما رکود حاکم بر بازار جامعه است؛ نان را به یکباره ۳۰ درصد گران کردید و در برخی مناطق ۵۰ درصد و در نقاطی نیز ۱۰۰ درصد گران شده اما نظارت نمی‌کنید، نفت بالای صد دلار به دلیل ضعف عملکرد ژنرال‌های شما و اعتماد به کدخدا برای فشار به مردم نفت ۴۰ دلار شده است، آقای رئیس‌جمهور! شما وزرایی را به کار گرفته‌اید که ثروتشان چند صد میلیارد است؛ آقای روحانی در این مدت نه مشکلی حل کردید نه تدبیری، و نه امیدی ایجاد کردید، رفراندوم برگزار کنید که آیا این تدابیر شما که سبب ناامیدی در جامعه شده است ادامه پیدا کند یا نه؟ 

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آرمان‌های ما نه به سانتریفوژ بلکه به قلب و دل و مغز ما وصل است، گفت: قلب و مغز و دل به کجا وصل است؟ مشکل این است؛ آرمان‌ها به سانتریفیوژ وصل نیست اما استقلال و غیرت کشور به آن وصل است.
 
وی همچنین با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی گاز خاطر شنان کرد: شرکت گاز به شکلی عمل می‌کند که خانواده‌هایی که ۳۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند ۴۷ درصد گران‌تر پرداخت می‌کنند اما خانواده‌هایی که هزار و هشتصد مترمکعب مصرف گاز دارند ۷ درصد گران‌تر می‌پردازند. در جلسه‌ای با مسئولان در کمیسیون اصل ۹۰ با آنان ثابت کردیم که روش محاسبه‌شان غلط است اما حاضر به اصلاح آن نیستند در نتیجه هر کسی بیشتر گاز مصرف می‌کند ارزان‌تر هزینه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار