عاملان انفجار طرابلس در قلمون سوریه آموزش دیده‌اند

عاملان انفجار روز گذشته در طرابلس لبنان که بر اثر آن ده‌ها تن کشته شدند، در منطقه قلمون سوریه آموزش دیده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: خبرگزاری آناتولی اعلام کرد 2 عامل انفجار طرابلس در منطقه قلمون سوریه آموزش دیده اند.

 شنبه شب فردی انتحاری وارد رستوران عمران واقع در منطقه "جبل محسن" شد و خود را در میان کسانی که در رستوان بودند منفجر کرد بر اثر این حادثه تروریستی تعدادی کشته و زخمی شدند درست اندکی پس از این انفجار و در حالی که برخی برای خارج کردن اجساد قربانیان تجمع کرده بودند یک عامل انتحاری دیگر خود را به این مکان رسانده و خود را در میان جمعیت منفجر کرد و این مساله باعث قربانی شدن تعداد بیشتری شد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد نام این دو عامل انتحاری "طه سمیر کیال" و "بلال محمد ابراهیم" است و این دو ساکن محله منکوبین طرابلس بوده اند.

بر اساس اطلاعاتی که شبکه تلویزیونی المنار در خصوص نحوه اجرای این حمله انتحاری به دست آورده است عامل انتحاری نخست ابتدا یک نارنجک به داخل رستوارن پرتاب کرد و پس از آن وارد رستوران شده و خود را میان حاظران منفجر کرد پس از وی نیز عامل انتحاری دوم از راه رسیده و خود را منفجر کرد.

عبداللطیف صالح مسوول رسانه ها در حزب عربی دموکراتیک گفت: مردم طرابلس باید این مساله را درک کنند که باید با همبستگی با مردم جبل محسن از ارتش لبنان حمایت کنند تا فتنه ایجاد نشود و بدخواهان از آب گل آلود ماهی نگیرند.

"رمزی نحرا" استاندار منطقه شمال لبنان بنا بر تصمیم نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان، منع آمد و شد در جبل محسن و اطراف آن اعلام کرد. مقررات منع آمد و شد تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ادامه خواهد داشت تا از این طریق کار نیروهای امنیتی و کمک رسانی به مجروحان تسهیل شود.

همچنین قرار است فردا یکشنبه شورای امنیت فرعی با حضور فرماندهان نیروهای امنیتی و دادستان منطقه شمال لبنان برای بررسی این حادثه و پیامدهای آن نشستی ترتیب دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار