شمار پناهندگان در سراسر جهان از 46 میلیون نفر گذشت

سازمان ملل در جدید ترین بیانیه خود با بیان جزئیات اعلام کرد که آمار پناهندگان به بیشترین حد خود رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از الحدث، کمیسیون امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که آمار پناهندگان در سراسر جهان در اواسط سال 2014 به 46.3 میلیون انسان رسیده است.

 

به گزارش الحدث، سازمان ملل ضمن اعلام این خبر تکان دهنده به نقل از رئیس کمیسیون امور پناهندگان اعلام کرد: « در سال 2014 تعداد کسانی که تحت نظارت ما درآمدند به سطح بی سابقه ای رسید.»

 

"انتونیو گوتیریس" رئیس کمیسیون پناهندگان سازمان ملل در بیانیه اخیر این سازمان همچنین افزود: «در شرایطی که سازمان ملل از ارائه راه حل سیاسی برای رفع بحران های موجود عاجز است و نمی تواند از وقوع فجایع جدید جلوگیری کند، دیدن این صحنه های دراماتیک انسانی استمرار خواهد یافت.»

 

سازمان ملل دلایل این آمار هولناک از پناهندگی را وقوع جنگ های متعدد در خاور میانه و افریقا برشمرد و مدعی شد عمده پناهندگان کسانی هستند که از مناطق جنگی سوریه، عراق، افغانستان، سودان، جنوب سودان، جمهوری کنگو، میانمار و ... به عنوان کانون تنش گریخته اند.

 

در همین راستا این کمیسیون اعلام کرد که در شش ماهه اول سال گذشته میلادی شمار پناهندگان سوری به 704 هزار نفر رسید و این بزرگترین مجموعه پناهندگانی بوده است که این کمیسیون تا به حال به خود دیده است.

 

این کمیسیون همچنین پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری این آمار به 4.27 میلیون نفر برسد. در حال حاضر این آمار از 3 میلیون نفر گذشته است.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: پناهندگان ، جهان ، میلیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار