ورلد سوسياليست:

نسل جديد اشياء پرنده بدون سرنشين کابوس عمليات جنگی آمريکا را تشدید کرد

آژانس تحقیقات پیشرفته تجهیزات دفاعی پنتاگون گزارشی با عنوان برنامه ساخت هواپیماهای سریع و سبک منتشر کرده است که هدف از آن توسعه انواع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات جنگی شهری است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم "براین دین" با عنوان "ارتش آمریکا خود را برای نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین آماده می کند"، نوشت: آژانس تحقیقات پیشرفته تجهیزات دفاعی پنتاگون گزارشی با عنوان برنامه ساخت هواپیماهای سریع و سبک منتشر کرده است که هدف از آن توسعه  انواع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات جنگی شهری است.

آژانس تحقیقات پیشرفته تجهیزات دفاعی پنتاگون در حال آماده شدن برای بستن قرارداد پنج میلیون دلاری با شرکت های دفاعی است که قصد دارند مدل های جدیدی از هواپیماهای بدون شرنشین تولید کنند، همان هواپیماهایی که ارتش آمریکا در تلاش برای کسب آنهاست. ارتش آمریکا خواهان در اختیار داشتن هواپیماهای بدون سرنشینی است که قابلیت پرواز در درون فضاهای بسته و انجام عملیات مستقل را دارند و سرعت آنها 70 کیلومتر در ساعت است. در طراحی این هواپیماهای بدون سرنشین به صورتی ویژه از شیوه عملکرد قوش ها الگو برداری شده است. شرکت های دفاعی خصوصی قرار است روز سه شنبه طرح های خود را در این زمینه ارائه کنند.

ارتش آمریکا علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین نوع قوش تقریبا در حال دست یابی به هواپیماهای بدون سرنشین در ابعاد پشه به عنوان بخشی از برنامه تحقیقات ارتش موسوم به میکرو سیستم ها است که با همکاری نهادهای دفاعی ، سیستم های بی ای ایی ، ناسا و چندین دانشگاه آمریکایی در حال انجام است. سیستم شناسایی زنبور سیاه - یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک که تصاویر با وضوح بالا و با سرعت در اختیار آمریکایی ها قرار می دهد توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان به منظور شناسایی مواضع دشمن مورد استفاده قرار گرفته است. مارک میسیدر از مقامات بلندپایه شرکت فلپ  اعلام کرد: شیوه پرواز حشرات به ما قابلیت طراحی هواپیماهای بدون سرنشین خاصی را داده است. هدف برنامه ما کشف روش های غیر سنتی است که به هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت پرواز همانند حشرات را می دهد از جمله قابلیت پرواز و مانور آسان در فضاهای بسته و با سرعت بالا و همچنین قدرت تشخیص بالا.

هدف و الویت اصلی فلپ تولید هواپیماهای بدون سرنشینی است که بدون هدایت گران انسانی می توانند عملیات انجام دهند. هواپیماهای بدون سرنشین کنونی توسط ارتش و نیروهای پلیس آمریکا هدایت می شوند و برای بلند شدن از روی زمین، پرواز و هدف قرار دادن مواضع به یک هدایت گر انسانی نیاز دارند. اما این سیستم جدید که پنتاگون در پی آن است قابلیت اجرای این برنامه را با استفاده از برنامه های رایانه ای فراهم می آورد.

به گفته مقامات پنتاگون، از این تسلیحات جدید ارتش آمریکا در عملیات مختلف و متعارف ارتش استفاده خواهد شد. استفانی تامپکینز مدیر برنامه دارپا اعلام کرد: از این هواپیماهای بدون سرنشین جدید می توان برای انجام عملیات شهری و امداد استفاده کرد اما کاربرد های این فن آوری را می توان گسترش داد و از آن در انجام مأموریت های کوچک و بزرگ استفاده کرد.

او همچنین گفت: با حافظه دار کردن سیستم های بدون سرنشین برای انجام مأموریت های خاص همانند ممانعت از برخورد با موانع می توان میزان استرس اپراتوری های انسانی را کاهش دادو بدین ترتیب آنها می توانند بر نظارت بر این سیستم ها و انجا مأموریت های بزرگتر متمرکز شوند.

ارتش آمریکا در حال ارتقاء نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین که به منظور اهداف بشردوستانه همانند مأموریت های جستجو و نجات برای افرادی طراحی شده اند که به سبب جاری شدن سیل، وقوع طوفان، بهمن و زمین لرزه دچار مشکلاتی شده اند.

بر اساس گزارش های رسانه ها با این حال، در مراحل اولیه از این سیستم های جدید هواپیماهای بدون سرنشین به منظور انجام مأموریت های جنگی در مناطق شهری استفاده خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع که ارتش آمریکا در حال حاضر در عملیات جنگی در بیش از 50 کشور جهان حضور دارد ، پنتاگون در حال برنامه ریزی برای مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین به هر روش ممکن است. در ماه دسامبر، دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جنگ هواپیماهای بدون سرنشین خود را تشدید کرد ، جنگی که سبب کشته شدن صدها بیگناه از جمله کودکان بی دفاع می شود.

طراحی و ساخت این هواپیماهای مبتنی بر رایانه ها به همراه نظامی کردن بیش از پیش نیروهای پلیس سبب بروز نگرانی های فراوانی در سطح جهان شده است. نیروهای پلیس مستقر در داخل خاک آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات شناسایی استفاده می کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین جدید از کابوسی جدید در آینده حکایت دارند که بر اساس آن عملیات جنگی آمریکا در سراسر جهان تشدید خواهد شد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار