به دلیل وزش باد گرم ؛

آتش‌سوزی سطحی در جنگل‌های گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع آتش‌سوزی سطحی جنگل‌ها در شهرستان‌های رودبار، رشت و شفت به دلیل وزش باد گرم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، ، داود زارع ظهر امروز در جلسه ایجاد هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی در گیلان با اشاره به وزش باد گرم در استان اظهار کرد: جنگل‌های گیلان به دلیل وزش باد گرم در معرض آتش‌سوزی هستند.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در کمک به مدیریت آتش‌سوزی جنگل‌ها در گیلان شد و افزود: آتش‌سوزی سطحی در شهرستان‌های رودبار، رشت و شفت گزارش شده و با کمک نیروهای آتش‌نشان و امدادی خاموش شده است.

زارع با تاکید بر مدیریت اطفای حریق در جنگل‌های گیلان، بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.


مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در جلسه مذکور به رصد استقرار سامانه بارش‌زا در این استان اشاره کرد و گفت: وزش باد گرم ار روز دوشنبه در گیلان آغاز شده است.

بهمن کمانگر بر توجه به جنگل‌ها، مرغداری‌ها و تاسیسات زیربنایی برای مقابله با حوادث طبیعی تاکید کرد و افزود: سامانه سرد و بارشی از شامگاه چهارشنبه وارد گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه سرد از طرف دریای مدیترانه وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: روز جمعه با کاهش دما در گیلان مواجه می‌شویم و این روند تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

کمانگر از بارش برف در ارتفاعات گیلان از غروب روز پنجشنبه هفته جاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: صبح روز جمعه بارش باران در مناطق جلگه‌ای استان تبدیل به برف می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا با سرد شدن هوا طوفانی می‌شود، خاطرنشان کرد: دریا با افزایش موج برای دریانوردی و صیادی مناسب نیست.

وی حداقل دما در مناطق جلگه‌ای گیلان را منهای دو درجه اعلام کرد و یادآور شد: در ارتفاعات با کاهش منهای 10 درجه‌ای هوا مواجه می‌شویم.

کمانگر با بیان اینکه شرایط یخبندان تا روز دوشنبه هفته آینده در گیلان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز سه‌شنبه هفته آینده انتظار داریم با افزایش دما مواجه شویم و پس از آن باران داریم.

مدیرکل هواشناسی گیلان توده هوای سرمازا را دارای محتوای رطوبتی بالا خواند و بیان کرد: رطوبت سامانه هوای سرد منشأ دریایی دارد و از روی اقیانوس اطلس عبور کرده و پس از عبور از روی دریای سیاه، دریای مدیرترانه و دریای خزر به منطقه نفوذ می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: گیلان ، جنگل ، وزش ، بادگرم ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.