مدیر موزه حیات وحش ایران- دارآباد گفت:

موزه حیات وحش دارآباد دارنده گواهینامه عضویت شورای بین‌المللی

مدیر موزه حیات وحش ایران- دارآباد از داشتن گواهینامه عضویت شورای بین المللی موزه ها از سوی موزه حیات وحش ایران- دارآباد خبر داد.

مجید نواییان مدیر موزه حیات وحش ایران – دارآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به داشتن گواهینامه عضویت شورای بین‌المللی موزه‌ها از سوی موزه حیات وحش‌ ایران- دارآباد اظهار کرد: به طور کلی موزه دارآباد از 3 قسمت اصلی نمایشگاهی، کارگاه تاکسیدرمی و سالن پروانه‌ها تشکیل شده است.

وی در ادامه بیان داشت: فن تاکسیدرمی با استفاده از حیوانی که با مرگ طبیعی مرده انجام می‌شود، پوست این حیوان را تشریح و جدا از تنش می‌کنند، پوست را دباغی و بعد از آن متناسب با نوع گونه که پستاندار یا پرنده است مجسمه‌ای از جنس فایبر گلاس یا فم از حیوان می‌سازند وپوست دباغی را روی مجسمه مونتاژ می‌کنند و از چشم، دندانها، زبان مصنوعی دراین مرحله استفاده می‌کنند.
نهایتا نمونه رنگ‌آمیزی و روی پایه مخصوص نصب می‌شود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نواییان بیان کرد: سالن پروانه‌ها دراین موزه‌ شامل یکسری ویترین است که پروانه‌ها در آنها به نمایش درآمده‌اند و این پروانه‌ها از مناطق جغرافیایی زیستی مختلف و با توضیحاتی بد روی نقشه در موردآنهاست.

وی افزود: بخش کتابخانه که یک بخش تخصصی است که کتابهایی را درزمینه محیط زیست، طبیعت و حیات وحش در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

نواییان تصریح کرد: کلاسهای آموزش فن تاکسیدرمی در کارگاه تاکسیدرمی موزه زیر نظر هدایت تاج بخش پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران برگزار می‌شود وی ادامه داد: موزه دارآباد با داشتن موزه و باغ وحش و با داشتن حیوانات تاکسیدرمی شده و زنده همزمان در کنار هم وجه تمایزی را از دیگر باغ وحشها برای خود ایجاد کرده است همچنین این موزه دارای موقعیت جغرافیایی خاص است و به دلیل کوهستان بودن مراجعه کنندگان را برای جاذبه‌های طبیعی به خود جلب می کند.

نواییان عنوان کرد: موزه حیات وحش به لحاظ تنوع نمونه‌های جانورشناسی، گیاه شناسی، زمین شناسی و حیوانات بیشترین تعداد را درشهر تهران در خود جای داده است و به طور کلی بیشترین میزان تنوع نمونه را دارد.

وی افزود: بخشهای جدیدی از جمله موزه نجوم ، موزه خلیج فارس و آبزیان و موزه گیاه شناسی قرار است به این حیات وحش اضافه شود که موزه حیات وحش را از موزه صرف به مرکز علوم تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار