سناتور آمریکایی:

اگر ایرانی‌‌ها از میز مذاکره دور شوند تحریم‌‌ها دوباره وضع خواهند شد

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی مدعی شد: یک توافق بد با ایران می تواند جهان را دچار هرج ومرج بیشتری کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، گراهام در مصاحبه‌‌ای با این شبکه با اشاره به دیدارهایش با سران صهیونیست گفت: من با نخست وزیر اسرائیل و دیگر سران مهم احزاب  این کشور دیدار کردم و مهمترین موضوع مورد بحث ما ایران بود.نخست وزیر اسرائیل شفاف ترین و قدرتمندترین(!) موضع را درباره خطرات یک توافق بد با ایران داشته است.به نظرم بیشتر اسرائیلیها مطمئن هستند که کنگره تحریم های بیشتری را بر ضد رژیم ایران وضع خواهد کرد.کرک-منندز یک لایحه دو حزبی است که در ماه ژانویه به رای گذاشته خواهد شد.اگر ایرانی ها از میز مذاکره دور شوند تحریم ها دوباره وضع خواهند شد.اگر ما وارد توافق باآنهاشویم و  آنهافریبکاری(!) کنند،آنگاه تحریم ها بار دیگر وضع خواهند شد.من با سناتور کورکر بر روی قانونی کار می کنیم  که بر اساس آن هرگونه توافق نهایی با ایرانی‌‌ها  به تصویب کنگره نیازمند است.تمامی جامعه اسرائیل درباره ایران نگران است.

وی افزود:دو راه وجود دارد ، رئیس جمهور می تواند در صورت توافق دو حزب  با این قانون موافقت کند و یا می توانیم به وضعیتی برسیم که وتو را باطل کنیم.به نظرم این موضوع ممکن است زیرا  تبعات یک توافق بد با ایران، جهان را  به بدترین وضعیت ممکن تغییر می دهد.اگر ایرانی ها به توافقی برسند که بر اساس بخشی از آن  اجازه غنی سازی اورانیوم را داشته باشند آنگاه کشورهای سنی مذهب منطقه خواهان برنامه غنی سازی برای خود خواهند بود. زمانی که شما به مذاکرات اتمی با ایران می اندیشید، کره شمالی را به خاطر آورید.

این سناتور افزود:بیم من از آن است که هرگونه توافق بین ایران و گروه 1+5 نتیجه ای همانند کره شمالی را به همراه داشته باشد و منطقه را مسیر مسابقه تسلیحات اتمی قرار دهد. توافق با ایران لازم است که از طرف کنگره تصویب شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۳
برو بمیر . از داعشش بدتر خود شما هستید که جان ادمها براتان پشیزی ارزش ندارد جز جان بی مقدار خودتان.
آخرین اخبار