با حضور نعمت‌زاده؛

آخرین وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام طرح‌های کنسانتره و گندله‌آهن بررسی شد

در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین و مدیران عامل شرکت‌های کنسانتره و گندله سنگ آهن، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ محمدرضا نعمت‌زاده در این جلسه گفت: شخصا موانع موجود در تکمیل زنجیره تولید فولاد و رفع مشکلات پیش روی طرحهای نیمه‌ تمام کنسانتره و گندله آهن را بصورت پروژه به پروژه پیگیری می‌کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ساماندهی در حلقه‌های زنجیره تولید نهایی فولاد از مراحل سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و ذوب باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در چشم انداز ۱۴۰۴ نیاز به حرکت جهشی در تک تک بخشهای زنجیره‌های فولاد است. 

نعمت‌زاده با بیان اینکه دولت در اجرای طرح‌ها درصدد تسهیل سازی است نه پیچیده سازی؛ یاد آور شد: مدیران طرحهای یاد شده با آسیب‌شناسی و اقدام به موقع و سریع می‌بایست مسایل و مشکلات پیش روی حل و فصل شود.

وی گفت: مسایلی نظیر امور گمرکی، حمل و نقل و پیگیری معافیت‌های مربوط به ورود و خروج محصولات، ماشین آلات و تجهیزات نباید وقت زیادی را از صاحبان پروژه‌ها را بگیرد.

نعمت‌زاده تاکید کرد: هرگونه اقدامی برای تسهیل امور نیاز باشد توسط این وزارتخانه انجام خواهد گرفت و مسائل مربوط به سایر دستگاه‌ها را هم پیگیری می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد تشکیل اینگونه جلسات می‌تواند در انتقال تجربیات کاری و فنی بین صاحبان طرح‌ها منجر شود.

نعمت‌زاده در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: با توجه به اینکه بطور عمده طرح‌های کنسانتره و گندله آهن در مناطق کم آب واقع شده‌اند برای تامین آب مورد نیاز آنان نیاز به مدیریت صحیح می‌باشد.

گفتنی است: این نشست برای سومین بار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران واحد‌های کنستانتره و گندله سنگ‌آهن برگزار شد./

انتهای پیام/
برچسب ها: وضعیت ، طرح ، کنستانتره ، گندله ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار