رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبر داد

تصویب 3 مصوبه مهم در جلسه شورای عالی نظام پرستاری

جعفری گفت: جلسات شورای عالی نظام پرستاری هر 2 ماه یکبار برگزار می‌شود ولی امروز 15 آذر ماه 93، جلسه فوق‌العاده این شورا برگزار شد و 3 مصوبه مهم، در راستای جلسه هفته گذشته با وزیر محترم بهداشت، به تصویب رسید.

سیدیعقوب جعفری، رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولین مصوبه جلسه امروز، تصویب واگذاری در بررسی آئین‌نامه اجرایی انتخابات چهارمین دوره هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری بود که این اختیارات به هیئت رئیسه واگذار شد تا مصوبات آن به وزارت بهداشت ابلاغ شود که در نهایت با تأیید شخص وزیر بهداشت، اجرایی شود. 
 
وی ادامه داد: دومین مصوبه این جلسه، پیرو جلسه 93/09/09 که با حضور وزیر بهداشت، دفاتر پرستاری،‌ نظام پرستاری و شورای عالی برگزار گردید، مقرر شد واگذاری صدور پروانه، صلاحیت حرفه‌ای پرستاران به سازمان نظام پرستاری از جانب وزیر محترم بهداشت پیگیری شود. ضمن این که کمیته‌ای در شورای عالی تشکیل شد که آئین‌نامه اجرایی آن را آماده کند تا در جلسه آتی شورای عالی نظام پرستاری که در دی ماه برپا خواهد شد، تصویب شود. 
 
جعفری در خصوص مصوبه سوم این جلسه گفت: شورای عالی نظام پرستاری بیانیه‌ای صادر کرد و در خصوص 4 موردی که وزیر بهداشت در جلسه 9 آذر ماه مطرح کرد که شامل: گنجاندن 250 خدمت پرستاری در تعرفه کتاب ارزش‌گذاری خدمات پزشکی، پرداخت حقوق و مزایای پرستاران از تاریخ93/08/01 بر اساس عملکرد، دستور وزیر به اختصاص بودجه جهت بازسازی و نوسازی پاویون‌های پرستاری و صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بود که از شخص وزیر و پیگیری وی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۰:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
تو را خدا یکی هم در این خراب شده به درد معلم های ننه مرده برسد
آخرین اخبار