اتاق فكر فدراسيون فوتبال كجاست؟

مصطفوی: ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال جای فوتبال را گرفته است

چند تن از کارشناسان فوتبال در یک برنامه رادیویی درباره مسائل مختلف سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برنامه "ورزش بدون ويرايش” در رادیو گفت و گو با "موضوع هفتاد و نهمین مسابقه فوتبال استقلال و پرسپوليس و راهكارهاي جذابيت بخشي به مسابقه داربی" با حضور  جعفر كاشانی از بازيکنان قديمی پرسپوليس، مهدی هاشمی نسب بازیکن سابق فوتبال، داريوش مصطفوی (رییس اسیق فدراسیون فوتبال)

در اين برنامه جعفر كاشانی، با اشاره به اينكه در گذشته تيم های پرسپوليس و استقلال دارای بازيكنان بزرگی بودند گفت: درحال حاضر بازی 2 تيم استقلال و پرسپوليس جذابيت چندانی ندارد و فقط حاشيه ها در ارتباط با آن زياد است.

اين بازيكن سابق پرسپولیس با اعتقاد بر اينكه  این روزها شاهد ركود فرهنگی درعرصه فوتبال هستيم ادامه دارد:‌ زمانی بازیکنان 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس سمبل جامعه بودند ولی امروز اينگونه نيست و اين 2 باشگاه نقش تربيت كننده خود را براي تربيت بازيكنانی كه الگوی جامعه باشد ايفا نمی كنند و در واقع مانند 2 تيمی هستند كه هر ساله بازيكنانی را از جاهای مختلف جمع مي‌كنند و شايد خيلی از آن بازیکنان به واقع  ندانند كه عضو چه باشگاهی با چه سابقه ای هستند.

وي با اشاره به تغييرات صورت گرفته در پرسپوليس در طی سال های اخیر افزود : تيم های فوتبال  در حال حاضر بيشتر به دنبال برد و باخت های مقطعی هستند و به دنبال فرهنگ سازی از كانال ورزش نيستند.

كاشانی همچنين به جايگاه اخلاق در ورزش اشاره و تاکید کرد :‌ كسانی كه بايد عضو اين 2 باشگاه باشند كه شايستگی پوشيدن لباس اين 2 باشگاه داشته باشند چرا كه در گذشته بازيكنان بزرگی اين لباس را می پوشيدند.

در اين برنامه همچنين مهدی هاشمي نسب بازيكن سابق فوتبال ،با اشاره به روند كنوني حاكم در فوتبال كشورمان ادامه داد: در حال حاضر رابطه در فوتبال ما حاكم است و بازيكناني كه حتي شايستگي بازي در ليگ برتر را ندارند از طریق کانال رابطه، به 2 باشگاه پرسپوليس و استقلال راه پيدا می‌كنند.

هاشمی نسب با اعتقاد بر اينكه مشكلات فوتبال کشور اساسی است و بايد يك سری افراد خاص در اين عرصه حضور پيدا كنند و فوتبال را دگرگون كنندافزود: مهمترين ابزار براي يك بازی جذاب بازيكنان هستند. چرا كه آنها هستند كه با بازی خوبشان تماشاچی را جلب می‌كنند و متاسفانه در حال حاضر در اين زمينه دچار مشكلاتی هستيم.

هاشمی نسب در بخش ديگری از صحبت های خود اظهار کرد : وقتی بازيكنی با  ترس از باخت در داربی به زمين مي رود بايد فاتحه آن بازی و بازیکن را خواند.

در ادامه برنامه "ورزش بدون ويرايش”داريوش مصطفوی  رئيس اسبق فدراسيون فوتبال در سخنان خود  در این برنامه ورزشی اظهار كرد:  مردم در حال حاضر احساس می‌كنند فوتبال ديگر مال آنها نيست و ورزشی هايی مانند واليبال و بسكتبال جای آن را گرفته است.

وی با اشاره به عدم استقبال مردم برای حضور در ورزشگاه ها افزود:‌ اين فوتبالی نيست كه مردم بخواهند برای دیدن آن پول بدهند و در استاديوم ها جهت تماشای آن حضور پيدا كنند.

وی با اعتقاد بر اينكه فوتبال ما در حاضر چيزي ندارد كه ما بخواهيم در مورد صحبت كنيم تاكيد كرد: در مسابقات داربی  بازيكنان  و مديران 2  باشگاه ترس از شكست دارند و اين ترس از شكست باعث می شود كه در اين مسابقات ما شاهد بازی های خوبی نباشيم و تا زمانی كه اين ترس وجود دارد ديگر ابزارها به مانند رسانه ها بر جذابيت بخشی به اين مسابقات تاثيری ندارند.

اين مسوول سابق ورزش با طرح اين پرسش که اتاق فكر فدراسيون فوتبال كجاست ؟ و چطور بازيكنان انتخاب می‌شوند ؟ ادامه داد:‌گروهی بايد مسووليت فوتبال را برعهده بگيرند كه آن را بشناسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۵۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۳
چقدر خوب است که برنامه های رادیو را شما پوشش میدهید
آخرین اخبار