رئیس ناحیه پخش فرآورده های نفتی خوی:

ثبت میانگین درآمد ماهانه ٦٥٠ میلیون تومان در مرز رازی آذربایجان غربی

از محل کنترل باک خودروها در مرز رازی استان آذربایجان غربی، ماهانه بطور میانگین ٦٥٠ میلیون تومان درآمدزایی و به خزانه دولت واریز می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عادل عاشرلو گفت: رازی از جمله مرزهای مشترک ایران و ترکیه در استان آذربایجان غربی به شمار می آید که تردد خودرو در مقایسه با دو مرز دیگر این استان (بازرگان و سرو) کمتر است.
 
 رئیس ناحیه پخش فرآورده های نفتی خوی با بیان این که مرز رازی در سال ٩١ راه اندازی شده است، اظهار کرد: از طریق کنترل و پایش باک خودروهای خروجی از این مرز و محاسبه قیمت سوخت به نرخ تعادلی، درآمد ارزی قابل توجهی عاید کشور می شود.
 
به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون،از محل مابه التفاوت نرخ فروش فرآورده در مرز رازی، سه میلیارد و ٢٩٣ میلیون تومان درآمد زایی و به خزانه دولت واریز شده است.
 
عاشرلو  گفت: این میزان درآمدزایی در سال گذشته هشت میلیارد و ٩٧٢ میلیون تومان و در سال ٩١ نیز چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان بوده است.
 
وی با بیان این که نرخگذاری سوخت از طریق مسوئلان سازمانهای ذیربط استان تعیین و اعلام می شود، تصریح کرد: هم اکنون نرخ بنزین خودرو در مرز رازی برای خودروهای خارجی (ترک) ٦١٠٠ تومان به ازای هر لیتر و نفت گاز نیز با نرخ ٥٥٠٠ تومان به ازای هر لیتر محاسبه می شود.
 
عاشرلو تاکید کرد: نرخ فرآورده های سوختی ثابت نیست و با توجه به بهای سوخت در آنسوی مرز و اعلام نرخ نهایی از سوی شورای استان، تغییر می کند.
 
رئیس ناحیه پخش فرآورده های نفتی خوی، گفت: با توجه به نزدیک بودن بهای سوخت در این سوی و آنسوی مرزهای دو کشور ایران و ترکیه، پدیده قاچاق سوخت در این منطقه کم رنگ و تقریبا حذف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار