نقش کلیدی صدا و سیما در آگاه سازی عمومی/تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص 15 میلیارد تومان اعتبار توسط بهزیستی برای مناسب سازی اماکن و معابرشهری خبر داد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین جلسه کمیته راهبردی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: مناسب‌سازی یکی از استانداردهای جهانی است که در راستای توسعه مفهوم اجتماعی کردن معلولان و راحتی و سهولت دسترسی به امکانات جامعه انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در سال 91 با مصوبه هیات وزیران تشکیل شده است، افزود: صدا و سیما باید در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در خصوص مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری توجه ویژه داشته باشد؛ چراکه تحقق این امر گامی مثبت در راستای فرهنگ‌سازی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان صدا و سیما در رابطه با مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری ویژه معلولان و جانبازان، گفت: در این جلسات مقرر شد تمامی شبکه‌های صدا و سیما در طول هفته و ماه ساعاتی را به بحث مناسب‌سازی اختصاص دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه مناسب سازی شهری و دسترسی راحت برای معلولان بسیار اهمیت دارد، گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری های مناطق جلسه ای را برگزار و مقرر شد در پروژه های کلان، نظر بهزیستی را برای مناسب‌سازی اماکن و معابر معلولان در این پروژه ها و همچنین توسعه خیابان ها و بخواهند و حتما دسترسی معلولان در تردد در این پروژه ها لحاظ شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد مناسب سازی در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی خبر داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی نیز اولین دانشکده‌ای است که از سال آینده در رشته مناسب سازی مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌نام می‌کند و این اقدام مهمی است که در راستای مناسب‌سازی اماکن معلولان انجام می‌شود.

وی به تشکیل چهار کمیته‌ تخصصی زیرنظر دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشوراشاره کرد و گفت:  با توجه به تنظیم ساختار در ستاد مناسب‌سازی کشور مقرر شده است مباحث در یکی از کمیته‌های حقوقی و نظارت،  آموزش و تحقیقات، اطلاع‌رسانی و فنی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و در صورت کوتاهی هر یک از دستگاه‌ها تذکرات لازم داده خواهد شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان اولین ارگان در سال جاری اعتبار 15 میلیارد تومانی را در استان‌های مختلف برای مناسب‌سازی اماکن خود تخصیص داده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار