انصاری:

تشریح اقدامات ایران در رابطه با پناهندگان در سازمان ملل متحد

رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان درخصوص گزارش کمیسرعالی پناهندگان ضمن تشریح خدمات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان، مواضع اصولی ایران درقبال موضوع پناهندگان را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مصباح انصاری"  رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان درخصوص گزارش کمیسرعالی پناهندگان ضمن تشریح خدمات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان، مواضع اصولی ایران درقبال موضوع پناهندگان را بیان کرد.


در ابتدای ارائه گزارش خود به کمیته مذکور تاکید کرد اکنون بیش از سه دهه است که جمهوری اسلامی ایران میزبان پناهندگانی از مرزهای شرقی و غربی خود بوده و در حال حاضر حدود ۹۷درصد از این پناهندگان در مناطق شهری ایران زندگی می‌کنند.

 وی در سخنان خود تاکید کرد که تمامی خدمات ارائه شده به پناهندگان افغانی و عراقی در ایران علیرغم تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته، تحریم‌هایی که نه تنها وضعیت زندگی و معیشت مردم ایران را هدف قرار داده بلکه بر نحوه و میزان ارائه کمک‌ها بشردوستانه کشورمان به پناهندگان نیز تاثیر منفی گذاشته است.  
 
کار‌شناس نمایندگی کشورمان در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر بازگشت و استقرار داوطلبانه پناهندگان در جامعه افغانستان تاکید نموده است لیکن علیرغم اینکه اکنون بیش از یک دهه از استقرار دولت افغانستان می‌گذرد ولی میلیون‌ها افغانی به وطن خود بازنگشته و همچنان در کشورهای میزبان زندگی می‌کنند زیرا جامعه بین المللی تلاشهای لازم را در این باره انجام نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

انصاری افزود: برای پناهندگان افغانی، بازگشتی پایدار و استقراری پویا در وطن متبوع خود، حقی لاینفک بوده و جمهوری اسلامی ایران در این راستا به تلاش‌های خود برای کمک به عینیت بخشیدن این موضوع ادامه خواهد داد. لذا یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه جهانی باید بازسازی افغانستان و زمینه سازی برای بازگشت داوطلبانه تمامی پناهندگان افغانی باشد.  

 وی در پایان سخنرانی خود با یادآور شدن مسئولیت‌های جامعه بین المللی درخصوص پناهندگان افغانی مستقر در ایران، بر تامین مالی پروژه‌های مختلف توسعه‌ای، آموزشی، زیست محیطی، بهداشتی، تامین تجهیزات و مانند آن برای پناهندگان افغانی مقیم ایران توسط جامعه بین المللی تاکید نمود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار