وسواس، یکی از علل پوسته شدن اطراف ناخن

پوسته شدن اطراف ناخن مشکلی است که برای هر فردی بارهای اتفاق می‌افتد که آن را به دلایل گوناگونی نسبت می‌دهند از جمله خشکی پوست، اگزمای پوستی و ...

دکتر سعید حسینی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل پوسته شدن اطراف ناخن‌ها کمبود ویتامین به ویژه‌ گروه b مانند b1 ، b2 ، b6 ، b12است.
 
به علاوه فقر آهن هم علاوه بر علائم زیادی که دارد مانند رنگ پریدگی و بی‌حسی و بی‌حالی و ضعف اعصاب یکی از علامتهای بارز و آشکار فقر آهن پوسته شده اطراف ناخن‌ها است.
 
وی ادامه داد: فقر آهن و کمبود ویتامین باعث خشک پوست شده و در اثر ضربه به پوست، ناحیه اطراف ناخن‌ها ترک می‌خورد و دچار پوسته شده که گاهی همراه با خونریزی هم هست.
 
دکتر حسینی در ادامه گفت: از دیگر علتهای پوسته اطراف ناخن می‌توان به اگزمای پوستی اشاره کرد و در افرادی که به صورت وسواس گونه‌ زیاد دست را با آب و یا مواد می‌شویند بیشتر بروز پیدا می کند.
 
به علاوه استفاده از کرمهای مرطوب‌کننده و یا استفاده از دستکش هنگام شستسو کمک زیادی به رفع این پوسته‌ها انجام می‌دهد.
 
وی اشاره کرد: در پاره‌ای موارد هم ممکن است پوسته‌ اطراف ناخن علل قارچی داشته باشد که در هر صورت با معاینه دقیق توسط پزشک و شرح گرفتن از فرد می‌توان علت را یافت و درمان مناسب را تجویز کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار