سازمان بهداشت جهانی:

کنترل دمای بدن مسافران در فرودگاه لندن/قربانیان ابولا تا هفته آینده "9 هزار" نفر می رسد

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شمار قربانیان ابولا به ۴۴۴۷ نفر افزایش یافته و انتظار می‌رود تا پایان هفته این آمار به بیش از ۹ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، بیماریابی ابولا در فرودگاه هیترو و گتویک لندن انجام خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شمار قربانیان ابولا به ۴۴۴۷ افزایش یافته و انتظار می‌رود تا پایان هفته این آمار به بیش از ۹ هزار نفر برسد.

 

به گفته بروس آیلوارد معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اکثر قربانیان از نوزده منطقه سیرالئون، لیبریا و گینه هستند اما بیماری در حال سرایت به مناطق دیگر است.

دکتر آیلوارد گفت: شمار مبتلایان به ابولا بسرعت در پایتخت‌ها و در مناطق مرزی ساحل عاج در حال افزایش است و مناطقی که بیماری در آنها شیوع دارد به کمک‌های مالی و فنی بین‌الملی نیاز دارند.

یکی از آخرین موارد مرگ بعلت ابولا امروز (سه‌شنبه ۲۲ مهر، ۱۴ اکتبر) در لایپزیگ آلمان گزارش شد، مردی ۵۶ ساله‌ که نامش فاش نشده، یکی از مسئولان بهداشتی سازمان ملل در لیبریا بود.

این پزشک سودانی پنجشنبه گذشته برای درمان به لایپزیگ آلمان منتقل شد و در آنجا، در قرنطینه کامل، تحت درمان با داروی آزمایشی بود.

اما به گفته بیمارستان با وجود اقدامات درمانی ویژه و حداکثر تلاش، کارمند ۵۶ ساله سازمان ملل به علت عفونت شدید درگذشت.

سازمان بهداشت جهانی ابولا را "شدیدترین و حادترین فوریت بهداشتی" عصر حاضر لقب داده است
به جز او دو بیمار دیگر هم در آلمان تحت درمان هستند، یکی از آنها پس از پنج هفته درمان در هامبورگ از بیمارستان مرخص شده و گفته می‌شود که حال دیگری رو بهبود است.

کنترل بهداشتی برای تشخیص افرادی که ممکن است به ویروس ابولا آلوده باشند، در میان مسافران پروازهای آفریقای غربی به فرودگاه هیتروی لندن از امروز آغاز شده است.



از امروز در فرودگاه هیتروی لندن از مسافران پروازهای لیبریا، سیرالئون و گینه سوالاتی پرسیده می‌شود و ممکن است درجه حرارت بدن آنها اندازه‌ گرفته شود.

در ماه گذشته میلادی (سپتامبر) هزار نفر از کشورهایی که ابولا در آنها شیوع دارد وارد بریتانیا شده‌اند و این کشورها پرواز مستقیم به بریتانیا ندارند و مسافران آنها از طریق کشور واسط وارد بریتانیا می‌شوند.

این مسافران ممکن است از فرودگاه هایی که کنترل بهداشتی در آنها انجام نمی‌شود وارد بریتانیا شوند، اما متخصصان حدس می زنند ۸۵ درصد مسافران این کشورها از هیترو وارد بریتانیا می‌شوند.




به جز بریتانیا، آمریکا هم کنترل بهداشتی از مسافران پروازهای آفریقای غربی را آغاز کرده است، با این حال سازمان بهداشت جهانی این کار را غیرضروری می‌داند و معتقد است که این این کار در اصل کسانی را که احتمال الودگی آنها به ویروس ابولا کم است ارزیابی خواهد کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار