بیماری که بیشتر به سراغ وسواسی‌ها می رود

عملکرد افراد کمال گرا به دلیل مصرف انرژی زیاد در کارها توسط این افراد به هم می خورد و به طور معمول کمال گرایی منفی در افراد وسواسی مشاهده می شود.

زهرا عالم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویژگی کمال گرایی در حد نرمال آن سبب رشد و پیشرفت فرد می شود اگر کمال گرایی فرد ویژگی احساسی وی است، آن وقت این نوع کمال گرایی به طول کامل منفی قلمداد می شود.

وی افزود: در کمال گرایی منفی به دلیل آنکه فرد انرژی زیادی را برای انجام کارهایش صرف می کند، تمام عملکردهای وی به هم می خورد و به طور معمول این کمال گرایی منفی در افراد وسواسی مشاهده می شود.

این روانشناس با اشاره به انجام روش اعتدال در کارها برای کنترل کمال گرایی در فرد اظهار داشت: افراد کمال گرا باید در زندگی شیوه متعادلی را پیش بگیرند و اضطراب خود را برای کنترل کمال گرایی کاهش دهند.

عالم عنوان کرد: اضطراب افراد وسواسی به کمال گرایی آنها باز می گردد و در نتیجه کمال گرایی خود افت عملکرد در کارها پیدا می کنند به جای انجام یک کار اضطراب انجام آن به سراغشان می آید.

وی تصریح کرد: افراد کمال گرا به طور معمول باید اضطراب خود را به منظور انجام بهتر کارها از بین ببرند برای از بین رفتن اضطراب اینگونه افراد از روش‌های روان درمانی و شناخت درمانی استفاده می شود. افراد کمال گرا سعی کنند اضطراب آنها در مورد کاری که انجام می دهند کاهش یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.