قزوین/

مرکز پرتودهی صنعتی در قزوین راه اندازی می شود.

معاون کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران در قزوین گفت: مركز پرتودهي صنعتي با استفاده از شتاب دهنده پر توان رودوترون با 500 میلیارد ریال اعتبار در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قزوین؛

حسين خلفي در دیدار با استاندار قزوین گفت: با حمایت و پیگیری رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یك دستگاه شتاب دهنده که مرتبط به حوزه صنعت و آموزش است در استان قزوین مستقر خواهد شد.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: راه اندازی این مركز به توسعه صنعتي استان و موضوعات آموزشی و پژوهشی سرعت مضاعفی می دهد.

خلفی تاکید کرد: در چند روز آینده توافق نامه راه اندازی این مرکز پرتودهی با همکاری سه جانبه بین سازمان انرژی اتمی ایران، استانداری قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به امضاء خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این طرح در مدت دو سال در دولت جديد به اتمام مي رسد و بالغ بر 500 ميليارد ریال اعتبار برای آن نیاز است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران ، استريل كردن تجهيزات پزشكي و رفع آلودگي، كنار گذاشتن روش هاي شيميايي ، ايجاد محصولات جديد در صنايع مخابرات؛ برق و خودروسازي ، تهيه مواد اوليه لاستيك و توليد محصولات هيدورژن براي زيبايي و زخم هاي سوختگي را از کاربردهای راه اندازی این طرح اعلام کرد.

خلفی با بیان اینکه ، از آنجا که ایران از سال 2015 به بعد هيچ محصولي را نمی تواند بدون استفاده از روش پرتودهي به كشورهاي خارج صادر کند گفت: این سیستم نقش مهمی در این بخش خواهد داشت.

مرتضی روزبه استاندار قزوین هم در این دیدار گفت : از اين طرح استقبال مي كنيم و برای عملیاتی شدن آن از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

روزبه اضافه کرد: استانداری قزوین آماده واگذاری زمين مورد نیاز اين طرح است.

انتهاي پيام/ز

منبع:ايرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.