عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

به موفقیت طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی امیدواریم/ اساتید دانشگاه از وضعیت فعلی پذیرش ناراضی‌اند

صابری گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی تکمیلی شامل ارشد و دکتری هم اکنون از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس در حال پیگیری است و قدم های خوبی هم در پیشبرد آن برداشته شده است.

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی و پیگیری اهداف این طرح در حال فعالیت است و طی هفته‌های اخیر با روسای دانشگاه های تهران و علامه نیز جلسات خوبی داشتیم به گونه ای که اغلب روسای دانشگاه ها نسبت به این طرح نظر مثبت دارند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه نسبت به وضعیت کنونی پذیرش در این دو مقطع حساس ناراضی هستند، خاطر نشان کرد: کلیات این طرح رای آورده است و جزئیات آن  نیاز به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد و باید همه جوانب در این خصوص بررسی و کارشناسی شود شامل نحوه آزمون‌ها، سطح آزمون ها، نقش و ضریب مصاحبه چه کتبی و شفاهی همه و همه از جمله مواردی است که کارگروه ویژه‌ای در حال بررسی آن است.

وی تصریح کرد: سه شنبه آتی نیز ضمن برگزاری جلسات با روسای سایر دانشگاه ها تا حدی مشخص می‌شود این طرح چه دستاوردهایی  به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در صورت جمع بندی نهایی این طرح جزئیات آن مشخص و در ضمن نیز به رای گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار