تاثیر والدین شاد بر شخصیت کودکان

یک روانشناس گفت: والدین شاد به هدف‌های زندگی‌شان می‌رسند و الگوهای مناسبی برای کودکان خود هستند.

 ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه والدین شاد در زندگی محیط شادی را ایجاد می کنند، گفت: معمولا افراد شاد روابط بیشتری را برای معاشرت جلب می کنند در نتیجه کودکان آنها اجتماعی تربیت می شوند.

وی افزود: والدین شاد می توانند انرژی به کودکان خود بدهند و بیشتر به آنها محبت کنند.

وی تاکید کرد: والدینی که در زندگی اعتماد به نفس بیشتری دارند و به هدف‌هایشان رسیده‌اند برای کودکان خود الگوی مناسبی بشمار می روند.

این روانشناس ادامه داد: این والدین تفریح بیشتری نسبت به دیگران دارند و کودک با رفتن به مکان‌های دیدنی و تفریح می توانند تجربه های زیادی از محیط دریافت کنند به طوری که موقعیت‌های آینده خود را تعیین کنند مانند کودکی که سوار هواپیما یا کشتی می‌شود و تصمیم می‌گیرد خلبان و یا ناخدا شود.

غفار تبریزی بیان کرد: اکثر سرپرستان خانواده‌هایی که شاد نیستند دچار افسردگی می‌باشند و رابطه والدین با هم خوب نیست و به این دست از والدین توصیه می شود به روان‌شنای مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: شخصیت کودکانی که مادر و پدر آن ها طلاق گرفته‌اند اما در محیط شاد به سر می‌برند خیلی بهتر از کودکانی است که در خانواده های متشنج و دارای اختلاف هستند، شکل‌ می‌گیرد زیرا کودکان اتفاقات بد اطراف را به خود نسبت می دهند و همین موضوع می تواند به عنوان پایه ای برای افسردگیشان به شمار رود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کودک ، شخصیت ، تاثیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار