عضو شورای سیاسی گروه انصار الله:

اخوان المسلمين در کشتار صنعا مشارکت داشت

یک عضو شورای سیاسی گروه انصار الله یمن شبه نظامیان طرفدار اخوان المسلمین را به مشارکت در حمله به تحصن کنندگان مخالف دولت در خیابان فرودگاه در شمال صنعا متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، "علی البخیتی "عضو شورای سیاسی گروه انصار الله یمن (حوثی ها) شبه نظامیان طرفدار اخوان المسلمین را به مشارکت در کنار نیروهای وزارت کشور یمن در حمله به تحصن کنندگان مخالف دولت در خیابان فرودگاه در شمال صنعا متهم کرد. 

البخیتی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آلمان از قاهره گفت: "وزارت کشور که ریاست آن را یکی از وزیران وابسته به سازمان اخوان المسلمین بر عهده دارد به تحصن کنندگان در خیابان فرودگاه صنعا حمله کرد که به درگیری بین تحصن کنندگان و نیروهای ضدشورش منجر شد".

 وی افزود، گزارش های دریافت شده نشان می دهد شماری از شبه نظامیان وابسته به سازمان اخوان (المسلمین) در حمله به تحصن کنندگان مشارکت داشتند و به  سوی آنان تیراندازی کردند که بر اثر آن یک نفر به شهادت رسید و حدود چهل نفر زخمی شدند. 

البخیتی افزود، برخی از مجروحان دچار حالت خفگی با گاز شدند و برخی نیز به ضرب گلوله زخمی شدند که به بیمارستان های خصوصی نزدیک به محل حادثه مانند بیمارستان المؤید منتقل شدند زیرا ممکن بود بیمارستان های دولتی در روند درمان آنان مشکل تراشی کنند. 

البخیتی "شاخه مسلح" اخوان المسلمین را به فرستادن شبه نظامیان برای برهم زدن تحصن در خیابان فرودگاه صنعا متهم کرد و گفت شاخه مسلح اخوان المسلمین از علی "محسن الاحمر" مشاور رئیس جمهور یمن یا "حمید الاحمر " از رهبران حزب تجمع برای اصلاح یمن دستور می گیرد. 

سخنگوی انصار الله افزود، وزارت کشور نتوانست به تحصن در خیابان فرودگاه پایان دهد و افزود تحصن کنندگان به رغم شلیک گلوله به سویشان فرار نکردند بلکه باقی ماندند و اکنون در فاصله کمتر از 60 متری ساختمان وزارت کشور مستقر هستند. 

البخیتی به وجود دو دستگی در بین نیروهای وزارت کشور یمن اشاره کرد و گفت نیروهای موسوم به "النجده" حاضر نشدند در حمله به تحصن کنندگان مشارکت کنند و خبرهایی در اختیار داریم مبنی بر این که وزیر کشور دستور بازداشت شماری از فرماندهان و اعضای نیروهای النجده را به علت سرپیچی از فرمان صادر کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار