سالاری

وزارت نفت به دنبال گرفتن مالکیت پروژه بابک زنجانی است/شهرداری برای کمک به ایمنی شهروندان اقدام به مقاوم سازی کرده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران وضعیت دو پروژه گودبرداری بابک زنجانی را تشریح کرد و از ارائه راه حل شورا برای رفع مشکل پروژه گودبرداری شهید خدامی خبر داد.

به گزارش خبر نگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمد سالاری با بیان اینکه شورای شهر به همه شکایت های شهروندان از گودبرداری های سطح شهر به لحاظ قانونی ورود پیدا کرده است، گفت: درخصوص گودبرداری ایران زمین شورا بیش از این نمی تواند کاری انجام دهد و این پروژه اکنون متوقف شده است. در نهایت پس از مذاکراتی که با شهرداری، مشاوران پروژه و قوه قضائیه انجام شد، اعتباری از محل ماده 55 برای شهرداری در نظر گرفته شده که تا نسبت به مقاوم سازی جداره های برج اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر 15 متر از گود ایران زمین پر شده و عملیات کوبش انجام شده است و قرار است بقیه جداره ها تا سطح صفر صفر خیابان انجام شود تا نگرانی برای تردد عابران و همسایه ها وجود نداشته باشد اما این کار به کندی در حال انجام است و در پاسخ به اعتراض ها اعلام شد اعتبارات کم است.

گزینه های پیش روی گود شهید خدامی چیست ؟

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره وضعیت گود شهید خدامی که از دیگر پروژه های بابک زنجانی است ، گفت: این گودبرداری دارای مجوز قانونی است و مصوبه کمیسیون ماده5 منطبق با طرح تفصیلی دارد اما اشکالی که اکنون درخصوص آن وجود دارد حبس مالک در زندان است. به طوری که عدم حضور وی سبب شده تا نسبت به تداوم ساخت و ساز اقدامی صورت نگیرد. این در حالی است که اکنون بحث مالکیت آن با مشکل مواجه است چرا که قوه قضائیه و وزارت نفت اعتقاد دارند که به لحاظ بدهی های سنگین این شخص به وزارت نفت ، این ملک دیگر به وی تعلق ندارد و باید واگذار شود.
سالاری ادامه داد: در این رابطه چندین جلسه در منطقه تشکیل شده و سه گزینه مطرح شده است. به طوری که یکی از گزینه های پیش رو آن است که سازه ای که برای آن پروانه گرفته شده ست تا سطح خیابان اجرا شود که حدود 16 میلیارد تومان هزینه دارد و امکان تامین این رقم قابل ملاحظه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از گزینه ها هم مقاوم سازی مجدد است که سقف زمانی لاینینگ آن، رو به اتمام است از این رو این امکان هم قابل اجرا نیست .

عضو شورای شهر تهران آخرین گزینه پیش روی گودبرداری شهید خدامی را پر کردن این گود عنوان کرد و گفت: ما در ابتدا با این موضوع مخالف بودیم اما در جلسه ای که اخیرا در این رابطه داشتیم ، مشخص شد که یک گود دیگر در مجاورت آن در حال اجرا است. به طوری که ستاد فرمان امام در شمال غرب میدان ونک در حال گودبرداری است و این فرصتی است که گود خدامی بدون هیچ هزینه ای برای شهرداری، پر شود.

سالاری در خاتمه اظهار کرد : بر اساس تصمیمات نهایی اخذ شده ، مقرر شد شهرداری تهران با نصب دوباره ابزار دقیق پایش میزان ترک خوردگی ها و جابه جایی گود بررسی لازم را صورت دهد تا مشخص شود نسبت به ماه های اول افزایش ترک ها چه میزان بوده است تا اگر ترک ها از سطح مجاز فراتر رفته باشد تصمیم دیگری برای این گود اتخاذ شود چرا که در این صورت ممکن است پر کردن گود هم جواب ندهد. با این حال پر کردن گود بهترین گزینه است.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار