همدان/معاون رییس جمهور:

همدان مقصد اصلی گردشگران می شود/آینده گردشگری ایران روشن تر از کشورهای منطقه

معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:با توجه به اینکه ایران از پارسال موقعیت توسعه گردشگری آن در مقایسه با کشورهای منطقه بهتر شده است، گفت: از امروز ابلاغ قرار گرفتن همدان به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگران به ایران و منطقه صادر و به مراکز تورها ارسال می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سلطانی فر در حاشیه آغاز به کار باغ ملل همدان با تأکید بر اینکه برای توسعه گردشگری در ایران برنامه ریزی های زیادی انجام داده ایم، افزود: ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران اولویت ما در حوزه گردشگری داخلی و خارجی برای معرفی فرهنگ و تاریخچه کشورمان به مناطق مختلف جهان باشیم.
وی ادامه داد: امنیت موجود در ایران علی رغم همه تحریم ها موجب شده ما به عنوان قطب گردشگری در منطقه مطرح شویم و ناامنی کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه و مصر موجب شده تا گردشگران فرهنگی و تاریخی این مراکز به کشور ما بیایند.
سلطانی با بیان اینکه گردشگران کشور ما در چهار حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی طبیعی، مذهبی و سلامت تقسیم بندی می شوند، اظهار داشت: سرمایه گذاری گردشگری بین معدود سرمایه گذاری های کشور در مدت سه سال اخیر بوده که تنها با 200 میلیارد تومان تونسته 15 هزار میلیارد تومان درآمد به دنبال داشته باشد.
معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با اشاره به اینکه پارسال چهار و نیم میلیارد گردشگر با حداقل 15 میلیارد دلار درآمدزایی وارد کشور ما شده اند، خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز توسعه کشور تا سال 1404 باید تعداد گردشگران خارجی ما به 20 میلیون نفر در سال و درآمدزایی 25 تا 30 میلیارد دلار برسد.
سلطانی فر اضافه کرد: کشور ما موزه بزرگی به وسعت یک میلیون و 648 هزار هکتار است که تنها تاکنون از 3 درصد از این منابع در حوزه گردشگری استفاده کرده ایم و تاکنون موفق شده ایم 31 هزار و 100 اثر آن را به ثبت ملی و با ثبت شهر سوخته زابل 17 اثر را به ثبت جهانی برسانیم./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.