عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی:

ضعف در بسته‌بندی مهم‌ترین علت در فله‌ای صادر کردن زعفران

شریعت نژاد گفت: فله‌ای صادر کردن زعفران زمینه‌ساز کاهش انگیزه تولیدکنندگان، و از بین رفتن بازارها جهانی به نفع رقبای ما خواهد بود.

شمس‌الله شریعت‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره پیامدهای صادرات فله‌ای زعفران گفت: مسئله صادرات فله‌ای زعفران موضوعی است که باید به دنبال یک راهکار مناسب برا ی جلوگیری از آن باشیم؛ پیش از آنکه ضربه جبران ناپذیری به کشاورزی بویژه در زمینه تولید وارد کند.

شریعت‌نژاد ادامه داد: صادرات فله‌ای امکان سوء استفاده کشورهای دیگر را فراهم می کند تا محصول ما را به نام خودشان به بازار جهانی معرفی کنند. علاوه بر این انگیزه‌ تولیدکنندگان ما برای تولید کاهش پیدا می کند که نگرانی‌هایی از این دست به همراه خواهد داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برای حفظ بازار جهان به نفع خودمان برندی که معرفی می‌شود باید برند خودمان باشد تا ارزش افزوده برایمان فراهم کند که فله‌ای صادر کردن زعفران این امتیاز را از ما می گیرد و ما نباید این زمینه برای کشورهای رقیب فراهم کنیم.

شریعت‌نژاد درباره بسته‌بندی زعفران گفت: معضلی که ما در زمینه صادرات داریم همین مسئله بسته‌بندی محصولات است که استانداردهای لازم را نداریم منطقی این است که بسته‌بندی در داخل کشور صورت بگیرد اگر این اتفاق نیفتد زمینه را برای ورود کشورهای دیگر به این عرصه فراهم می‌کنیم.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز در دنیای زعفران ایران را می شناسند و ما نیز باید در این زمینه فقط تولیدکننده باقی بمانیم و  از مزیت‌های تجاری به نفع خودمان استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره  علت فله‌ای صادر کردن زعفران گفت: مهم ترین علت که عامل این موضوع شد ضعف ما در بسته‌بندی محصول است، که ما در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را نداشتیم علاوه بر آن سوء استفاده کسانی که منافع خودشان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند نقش مهمی این موضوع دارد.

بنابراین برای جلوگیری از صادرات فله‌ای زعفران و حفظ بازار باید به دنبال یک برنامه‌ بلند مدت و مدون در این زمینه باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار