این روغن‌ها ترک‌های پوست شما را ترمیم می‌کند

ترک‌های پوستی در دوران بارداری به دلیل افزایش دور کمر و در دیگران به دلیل افزایش یا کاهش وزن به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود.

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ترک‌های پوستی در دوران بارداری و در افراد چاق به علت افزایش دور کمر و کشیده شدن پوست و پارگی بافت همبندی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه گفت: کاهش و افزایش ناگهانی وزن نیز با ترک‌های پوستی همراه است این افراد باید تحت نظر پزشک و با رعایت یک رژیم اصولی و به تدریج وزن خود را افزایش یا کاهش دهند تا مانع از ظهور این چروک‌ها در پوست خود شوند. در دوران بلوغ نیز رشد سریع برخی از نواحی بدن منجر به ترک خوردن پوست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی نیز می‌توانند در زمینه ایجاد آثار کشیدگی و ترک پوستی دوران بارداری نقش داشته باشند. این ترک‌های پوستی ممکن است به رنگ صورتی و قهوه‌ای مایل به قرمز، قهوه‌ای تیره باشند و با گذشت زمان به رنگ‌های براق‌تر تبدیل شوند.

صداقت‌پیشه اظهار داشت: بهتر است در دوران بارداری پوست نواحی شکم، پهلوها و اطراف لگن که بیشتر ترک می‌خورند چرب و مرطوب نگه داشته شوند در این صورت پوست آب‌رسانی شده، نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

وی اذعان داشت: لوسیون‌های بدن در بازار وجود دارد که به عنوان رفع ترک‌های پوست دوران بارداری عرضه می‌شوند  اما تا حدی تاثیرگذارند البته بستگی به عمق این ترک‌ها دارد.
ماساژ با روغن بادام، روغن زیتون و روغن جوانه گندم به دلیل اثرات مرطوب کنندگی روغن‌ها تا حدودی موثرند.

وی تصریح کرد: از لیزر جهت درمان چروک‌های ریز سطح پوست و آثار کشیدگی که به رنگ قرمز، بنفش و سفید است استفاده می‌شود. لیزر با افزایش میزان کلاژن تا حدودی باعث بهبود ضایعات می‌شود که این نیز بستگی به سطح و عمق ضایعات دارد.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: روغن ، ترک پوستی ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.