زنجان/

لزوم مناسب سازی راه های ارتباطی استان به منظور کاهش تصادفات جاده ای

بايد تمهيدات شاخصي جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگي مداوم، در حاشيه راهها انديشيده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون عمراني استاندار زنجان در جلسه ستاد خدمات سفر استان به آغاز موج جديدي از سفرهاي تابستاني در ايام بعد از ماه مبارك رمضان اشاره و بر لزوم مناسب سازی راه های ارتباطی این استان به منظور کاهش تعداد تصادفات جاده ای تاکید شد.

رحمتي با بيان اين مطلب كه از مجموع 13 تصادف اتفاق افتاده در 2 محور ورودي شهر زنجان، 11 مورد بر اثر خواب آلودگي رانندگان و واژگوني خودروها بوده است، افزود : بايد تمهيدات شاخصي جهت استراحت رانندگان پس از دو ساعت رانندگي مداوم، در حاشيه راهها انديشيده شود.

وی نصب لرزاننده در مسيرها، اطلاع رساني به رانندگان و فرهنگ سازي عدم رانندگي طولاني مدت در جاده ها را از اقدامات موثر در كاهش تصادفات عنوان کرد.

معاون عمراني استاندار زنجان تصریح کرد : دستگاههاي متولي از قبيل: ميراث فرهنگي، مديريت بحران استان، حمل و نقل و پايانه ها، شهرداري و نيروي انتظامي مي توانند با همكاري يكديگر نسبت به برپايي ايستگاههايي در طول مسير جاده ها، اقدام به ارائه خدماتي از قبيل: نصب سرويس هاي بهداشتي، مركز نمايش و فروش صنايع دستي، فروش تنقلات و ميوه نمايند و جاذبه هاي لازم جهت توقف كوتاه مدت رانندگان و مسافران در طول مسيرها را ايجاد نمايند.

وي خاطرنشان كرد: اقدامات اوليه جهت برپايي اين مراكز خدماتي با سازه هاي موقت در نقاطي كه خلاء ارائه خدمات وجود دارد،ظرف دو هفته آينده امكان پذير است و دستگاههاي متولي در اين زمينه بايد همكاري هاي لازم را داشته باشند./ز


برچسب ها: مناسب سازی ، راه ، ارتباطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.