پاکستان:

درخواستی درباره حضور نیروهای آمریکا در "افغانستان" مطرح نکرده ایم

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با تکذیب گزارش رسانه های آمریکایی مبنی بر درخواست اسلام آباد برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، تاکید کرد: دولت پاکستان هیچ گونه ابراز تمایلی برای حضور نیروهای آمریکا در افغانستان مطرح نکرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس دو روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که یکی از مقامات رسمی وزارت دفاع پاکستان در سفری به واشنگتن، از طریق مجاری رسمی دیپلماتیک، پیام دولت اسلام آباد را مبنی بر اینکه آمریکا نباید در خروج نیروهایش از آمریکا تعجیل کند، به دولت باراک اوباما منتقل کرده و خواستار تجدید نظر رییس جمهوری آمریکا در این باره شده است.

بخشهایی از این گزارش آسوشیتدپرس در آن اشاره به نام مقام رسمی وزارت دفاع پاکستان نشده بود، روز گذشته در برخی رسانه های این کشور بازتاب داشت .

به گزارش روزنامه ˈداونˈ چاپ اسلام آباد، «طارق فاطمی» که به واشنگتن سفر کرده تا با برخی مقامات عالی آمریکا درباره کاهش اختلافات دو کشور و روابط دوجانبه گفت و گو کند، درباره حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: دولت پاکستان نه به صورت محرمانه و نه به صورت علنی هرگز چنین درخواستی را از آمریکا مطرح نکرده است.

وی افزود: این موضوعی میان دو کشور آمریکا و افغانستان است و اینکه این نیروها باید تا چه مدت در افغانستان حضور داشته باشند، به پاکستان مربوط نمی شود.

این مقام رسمی دولت پاکستان همچنین تاکید کرد که آمریکا باید هزینه هایی که را به خاطر انجام عملیات نظامی در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان به پاکستان تحمیل کرده است، جبران کند.

واشنگتن و اسلام آباد در زمینه های مختلف ازجمله نقش جاسوس سیا در پرونده قتل دو شهروند پاکستانی در لاهور، حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله نشین شمال پاکستان و حمله یکجانبه و بدون اطلاع قبلی آمریکا به مخفیگاه «اسامه بن لادن» سرکرده پیشین القاعده در خاک پاکستان اختلاف دارند.

مقام های پاکستانی معتقدند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور مغایر با قوانین بین المللی است اما آمریکاییها با وجود صراحت نقض آشکار حریم هوایی یک کشور مستقل، بر ادامه این گونه حملات اصرار دارند و معتقدند این حملات برای از بین بردن شبه نظامیان که از آنها به عنوان تروریست یاد می کند، کارساز است.

آمریکا در حالی این ادعا را مطرح می کند که طبق آمارهای ارائه شده، اکثر قربانیان حملات پهپادهای جاسوسی آمریکا را مردم بی گناه غیر نظامی تشکیل می دهند که در بین آنان تعداد زیادی از زنان و کودکان دیده می شوند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار