مشهد/

خراسان رضوی دارنده رتبه اول ایجاد اشتغال در بخش تعاونی در کشور

دبیراتاق تعاون خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه اول ایجاد اشتغال در بخش تعاونی را در کشور از آن خود کرده است.

ناصرتوکلیان فر درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام اینکه بیش از 114 هزار شغل از محل فعالیت بخش تعاون در خراسان رضوی ایجاد شده است، افزود: 12 هزار و 429 تعاونی در استان به ثبت رسیده است که حدود 9 هزار تعاونی از این تعداد فعال می باشند.

وی افزود : چهار هزار و 231 تعاونی از مجموع تعاونی های ثبت شده در مشهد قرار دارد و بیشترین تعداد تعاونی های استان به ترتیب در سه حوزه مسکن،مصرف و کشاورزی فعال می باشند.

توکلیان فر ، خراسان رضوی را به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی و همسایگی با کشورهای خارجی دارای پتانسیل فراوانی دانست واظهار داشت : وجود مرقد شریف رضوی این استان و مشهد را به عنوان مقصد سفر خیل عظیم مسافران قرار داده است که همین امر سبب رونق تعاونی در بخش خدمات شده است.

دبیراتاق تعاون خراسان رضوی بیان کرد: از جمله مزیت های دیگر خراسان رضوی در مقایسه با سایر استان ها فعالیت 100 تعاونی بانوان در حوزه های صنایع دستی، مواد غذایی، گردشگری و آموزشی است که از این منظر جزو استان های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی باید به 25 درصد برسد ، گفت: سهم تعاون در اقتصاد ملی بین پنج تا 10 درصد تخمین زده می شود که برای ارتقای این رقم باید حمایت از این بخش افزایش و رواج فرهنگ تعاونی را شاهد باشیم.

توکلیان فر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ تعاون گفت: از جمله اقدامات در دستور کار ارایه آموزش های لازم در دو سطح آموزش های تشکیل تعاونی و آموزش های عمومی می باشد که با هدف افزایش توانمندی و آگاهی افراد از نحوه فعالیت مطلوب در این برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: بالغ بر 40 سرفصل آموزشی در دوره های آموزش عمومی بخش تعاون ارایه می گردد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: اشتغال ، تعاون ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.