در صحن علنی امروز؛

نادران: اعلام وصول استیضاح وزیر علوم نباید به تاخیر بیفتد/ باهنر: سعی می‌کنیم این مسئله امروز تعیین تکلیف شود

نماینده مردم تهران در صحن علنی با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم گفت: اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم نباید به تأخیر نیفتد تا مجلس، دولت، افکار عمومی و دانشگاه‌ها را دچار چالش بیهوده نکنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران الیاس نادران؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده 79 و 223 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: هیئت‌رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی، طرح استیضاح را اعلام وصول کند و در همان روز متن استیضاح را برای وزیر یا وزیران مورد استیضاح فرستاده، و نسخه چاپی را بین نمایندگان توزیع کند.  
 
نادران با اشاره به جلسه علنی چند هفته گذشته مجلس که طرح استیضاح وزیر علوم به هیئت‌رئیسه داده شده بود، خطاب به باهنر گفت، در آخرین جلسه که شما رئیس بودید، گفتم که طرح تقاضای استیضاح وزیر علوم به هیئت‌رئیسه تقدیم شده و در آن جلسه تقاضا کردیم تا این طرح اعلام وصول شود، اما شما گفتید آقای ابوترابی‌فرد گفته این طرح بماند تا صحبت کنیم، مذاکراتی شود تا ببینیم چه می‌شود الان از آن موقع مدتی گذشته و صحبت هم شده و با گفتار درمانی مسائل اساسی کشور علاج نمی‌شود.

نماینده مردم تهران با تاکید براینکه بنده قولی به آقای ابوترابی‌‌فرد ندادم  که این کار به تأخیر بیفتد افزود: الان هم نه بنده و نه هیچ یک از امضاءکنندگان هم حق ندارند از ناحیه بقیه استیضاح‌کنندگان بپذیرند که این کار به تأخیر بیفتد، یا نیفتد، تقاضایی است که طبق روال عادی ارائه شده  بنابراین قانون هیئت‌رئیسه را موظف کرده تا چنین طرح‌هایی را اعلام وصول کند. اگر هیئت‌رئیسه نیز ایرادی به این طرح دارد، اکنون حدود 10 روز از تحویل آن به هیئت‌رئیسه گذشته در این ده روز باید این را به طراحان برمی‌گرداند و اجازه می‌دادند تا اصلاح شده  و در نهایت اعلام وصول شود.  
 
وی افزود: اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم نباید به تأخیر نیفتد تا مجلس، دولت، افکار عمومی و دانشگاه‌ها را دچار چالش بیهوده نکنیم و همان طور که در این ده روز اتفاقی نیفتاده بعدا هم اتفاقی نخواهد افتاد لذا ما خواستاریم که اگر ممکن است اعلام وصول کنید و وظیفه قانونی هیئت‌رئیسه را عمل کنید.  
 
نادران تاکید کرد: هیچ کس هیچ قولی به آقای ابوترابی‌فرد و غیر از وی نداده که این امر که حق نمایندگان است از آن سلب نشود.  
 
محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: امید دارم که امروز تا آخر جلسه تکلیف روشن شده و مسئله حل شود.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار