پارک‌های تهران برای معلولان مناسب سازی می‌شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از مناسب سازی پارک‌های تهران برای معلولان خبر داد.

 علی محمدمختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستور شهروندان تهران در مورد مناسب سازی پارک‌ها برای معلولان گفت: حدود 5 سال گذشته بخش‌نامه‌ای در این زمینه از سوی شهردار ابلاغ شد که بر همین اساس تا به امروز 22 پارک به صورت پایلوت با وزارت مسکن کار مناسب سازی آن‌ها انعقاد قرار داد شد و همچنین مراحل اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: از بوستان‌هایی که برای جانبازان و معلولین مناسب‌سازی شده است می‌توان به بوستان جانبازان غدیر، جانبازان ری، پردیس بانوان، بوستان بزرگ آزادگان، گفتگو، نیایش، باغ موزه مینیاتور و...اشاره کرد.

وی همچنین اذعان داشت: در تمامی پروژه‌های در دست اجرا نیز از مرحله طراحی و مطالبات مشاوره، ضوابط طراحی مناسب جهت استفاده معلولین رعایت شده است که می‌توان به بوستان باغ بهشت، باغ گل‌ها، باغ ملک، دوستدار کودک، بانوان لویزان، ایرانیان و دانش و طبیعت اشاره کرد.

وی یادآور شد: تعداد 22 بوستان موجود در 22 منطقه بعنوان پایلوت انتخاب شد‌ه‌اند و جزئیات اجرایی آن ظرف مدت یک ماه تکمیل می‌شود.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همکاری مناطق بیست و دو گانه عملیات اجرایی مناسب‌سازی آغاز خواهد شد و به مرور به کلیه بوستان‌های شهر تهران بسط داده می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مناسب سازی ، معلول ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار