پورمحمدی در یادواره شهدای هفتم تیر:

شهید بهشتی به شدت ترور شخصیتی و سپس ترور شخصی شد/این هزینه استقامت است

وزیر دادگستری گفت: یکی از ویژگی‌های انسان متقی ایمان به غیب است و مسئله انسانی است که به این دنیا آمده و خواستگاهش بقا و ماندن است و همواره نگران است که چیزی که دارد از دست بدهد و این سرنوشتی است که از حال به آینده تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛"مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری در مراسم یادواره شهدای هفت تیر که به همت کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند در روز شنبه ،هفتم تیر در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد،ضمن گرامیداشت یادشهید جواد سرافراز و شهید بهشتی گفت: توفیقی دوباره حاصل شد تا در جمع شما حضور پیدا کنم .

وی ضمن یادی از خاطرات گذشته افزود: زمانی که قبلا من در این مراسم حضور داشتم "پدر شهید جواد سرافراز "در قید حیات بودند.  

پور محمدی با اشاره به کتاب "درد جاودانگی" اثر آمانو نویسنده فیلسوف اسپانیایی گفت: این کتاب فلسفی است ولی متنی شاعرانه و تخیلی دارد و مهمترین درد انسان که درد مرگ و نیستی است در این کتاب به آن اشاره شده است.  

وی افزود: بسیاری از افراد خودشان را سرگرم کارهای دنیایی می‌کنند تا فکر مرگ را نکنند؛این مرگ کابوسی است و گهگاهی در ذهن انسان به وجود می‌آید و قصه‌اش انسان را از پای در می‌آورد.  

وزیردادگستری تصریح کرد: انسان یک موجود زنده است و می‌خواهد زنده بماند و برای خودخواهی خودش می‌داند که موجودی باید باقی بماند که او را در این دنیا باقی گذارد.  

وی افزود: در راه مرگ عقل درمانده است و هیچ راهی ندارد و تحقیقا مکاتب آسمانی نیز همین نقطه بحث سرنوشت انسان را مسئله جدی می‌دانند و همچنین تعیین تکلیف کردن انسان که چه وظیفه‌ای دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.  

پور محمدی با مورد توجه قرار دادن مسئله مرگ گفت: در واقع حقیقت مرگ چیست؟ هیچ کدام از ادیان شرح روشنی از حقیقت آن را ندارند اتفاقات داخل مرگ چه می‌تواند باشد؟ با اجمالاتی که در کتب آسمانی آمده همین است؛ والا انسان از راه اخبار باور خود را تنظیم کرده و از روی علم ،تجربه و کشف به آن نرسیده است.  


پور محمدی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های انسان متقی ایمان به غیب است و مسئله انسانی است که به این دنیا آمده و خواستگاهش بقا و ماندن است و همواره نگران است که چیزی که دارد از دست بدهد و این سرنوشتی است که از حال به آینده تبدیل خواهد شد.  

وی افزود: انسان همواره ترسی نسبت به گذشته دارد از جمله ترس از دست دادن جوانی، سرمایه زندگی و موقعیت‌های مختلف زندگی در واقع حیات از دست دادن نسبت به گذشته‌ها و ترس از آینده مسئله هر انسانی است.  
 
وزیر دادگستری تأکید کرد: کلیت جایگاه شهدا دو آیه اساسی مبنایی دارد و در این آیه‌ها بر مسئله اساسی "حی" اشاره شده و این ویژگی دغدغه بزرگ هر انسان مومنی است در این آیه نشان می‌دهد که شهیدان همواره زنده‌اند و حیات ذهنی دارند و در راستای اعتلای معنوی و روحی قرار دارند.  



وی تشریح کرد:علی رغم ناآگاهی و ندانم کاری واقعیتی که در آن هستیم این است که انقلاب اسلامی تلالویی درخشان در جهان است.
 
پورمحمدی گفت: نگاه به درون طبق بیانات رهبری معظم انقلاب یک بحث سیاسی نیست و به تحریم ها مربوط نیست.دولتها می آیندو می روند،آنچه می ماند حقایق درست،عمل شایسته ،اراده جدی ،همبستگی و تعاون است.

وزیر دادگستری افزود:نکته برجسته دولت یازدهم که بر آن شهادت می دهم این است که این دولت بنا را برتحول و استفاده از ظرفیت های کشور گذاشته است.

پورمحمدی با بیان اینکه من نمیگویم دولت حاشیه ندارد،اما نگاه غالب دولت یازدهم تحول و تغییر در کشور است،تاکید کرد:بایستی عقل،منطق و عدل را ابراز و تبعیت کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، دنیا ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار