بان‌کی‌مون از وضعیت زندانیان فلسطینی اعتصاب‌کننده ابراز نگرانی کرد

بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد درخصوص وخامت وضعیت جسمانی زندانیان فلسطینی که در زندان های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، بان کی مون از اسرائیل خواسته است هر چه سریع‌تر یا اتهامات این زندانیان را مشخص کند یا آزادشان کند.

حدود 120 فلسطینی از بیش از شش هفته قبل در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند. بیشتر آنها به این معترضند که ماه‌ها و سال‌ها بدون محاکمه در حبس هستند.

اسرائیل لایحه‌ای به پارلمان این کشور، کنست، داده که بر اساس آن قاضی بتواند غذا خوراندن اجباری به زندانیان را مجاز کند. کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر و اتحادیه پزشکی اسرائیل با خوراندن اجباری غذا به زندانیان مخالفند.

فلسطینی ها تقریبا هر روز با برگزاری تظاهرات از این زندانیان حمایت می کنند. روز چهارشنبه نیز تظاهراتی در کرانه باختری رود اردن برگزار شد که طی آن سربازان گلوله گاز اشک‌‌آور شلیک کردند.

اعضای خانواده‌های زندانیان می‌گویند با وجود خطراتی که اعتصاب غذای زندانیان دارد، از آن حمایت می‌کنند.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ که کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و بیت المقدس شرقی را اشغال کرد، ده‌ها هزار فلسطینی را به زندان انداخته است.

در حال حاضر حدود ۵ هزار فلسطینی در اسرائیل زندانی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار