یرجند /

معاون وزیر جهاد کشاورزی : رونق کشاورزی مهم ترین عامل در ماندگاری جمعیت روستایی

رسیدگی به روستاها و رونق کشاورزی از مهم ترین اقدامات جهاد کشاورزی در ماندگاری جمعیت روستایی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی : رونق کشاورزی مهم ترین عامل در ماندگاری جمعیت روستایی

رسیدگی به روستاها و رونق کشاورزی از مهم ترین اقدامات جهاد کشاورزی در ماندگاری جمعیت روستایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با استاندارخراسان جنوبی به خدمات و اقداماتی که از سوی جهاد کشاورزی در روستاها و مناطق مرزی استان انجام شده اشاره کرد و گفت: رسیدگی به روستاها و رونق کشاورزی ازمهمترین کارهایی بوده است که در ماندگاری جمعیت روستایی از سوی جهاد کشاورزی در این مناطق به انجام رسیده است.

محمدعلی جوادی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بسیاری از زیرساخت ها بامشکلاتی مواجه است ، تصریح کرد: این استان به معنی واقعی کلمه نیازمند توجه ویژه ازسوی مرکز است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای 460کیلومتر مرز مشترک باکشور افغانستان است، افزود: بخش اعظمی از مرزنشینان استان را روستائیان تشکیل می دهند و فراهم کردن حداقل های معیشتی برای این عزیزان از اولویت های کاری است.

جوادی وجود مرزنشینان را عامل بسیار مهمی در جهت برقراری امنیت پایدار در استان دانست و یادآور شد: در صورتیکه حداقل های معیشتی برای این افراد فراهم نشود ، علاوه بر مهاجرتی که صورت می گیرد موجب ایجاد حاشیه نشینی و بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی از جمله نهادهای انقلابی است که ماموریت های بسیار متنوعی داشته و وظیفه ای سخت وخطیر در راستای خدمت رسانی خصوصاً به مناطق محروم و روستایی بر عهده دارد./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.